انجام مبادلات تجاری افزون بر ۳۸ میلیارد دلاری از گمرکات ایران

ذاکری با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته از سال جاری بیش از ۳۸ میلیارد دلار مبادلات تجاری از گمرکات جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، گفت: ۱۸ میلیارد از این مبادلات در بخش صادرات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«احمد ذاکری» امروز(شنبه، ۱۷ آبان) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: بهسازی محوطه گمرک زمینی شهرستان آستارا از سال ۹۷ آغاز شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان آغاز شده و پیشرفت خوبی دارد.

 

وی تصریح کرد: امسال نیز برای تکمیل بهسازی گمرک زمینی آستارا ۱۰ میلیارد تومان کنار گذاشته شده است.

 

ذاکری با بیان اینکه در سطح کشور چهار گمرک به عنوان طرح‌ های ملی در نظرگرفته شده ‌اند، گفت: گمرک آستارا نیز یکی از این طرح های ملی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نگاه مدیران ارشد سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران به گمرک شهرستان آستارا ملی است، اظهارکرد: با تزریق اعتبار در راستای شکوفایی گمرک آستارا در سطح کشور گام برمی ‌داریم.

 

وی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته از سال جاری بیش از ۳۸ میلیارد دلار مبادلات تجاری از گمرکات جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، افزود: ۱۸ میلیارد از این مبادلات در بخش صادرات و ۲۰ میلیارد دلار آن در بخش واردات بوده است.

 

ذاکری خاطرنشان کرد: ۱۴میلیارد دلار از مبادلات تجاری ایران در بخش صادرات، متعلق به کشورهای همسایه است.

کد خبر 990819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha