رویکرد دولتمردان آمریکا در طول چهل سال گذشته علیه جمهوری اسلامی یکسان بوده است

حیدری با بیان اینکه رویکرد دولتمردان آمریکایی در طول چهل سال گذشته علیه ملت ایران یکسان بوده است، گفت: ما باید با نگاه اینکه چه کسی رییس جمهور آمریکا است با استقلال به راه خودمان ادامه دهیم.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات آمریکا گفت: رویکرد حاکمیت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران یک رویکرد ثابتی بوده است و این رویکرد نیز تضعیف جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم های ظالمانه علیه دولت و حاکمیت و ملت ایران بوده است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها در زمان حاکمیت شان رویکردشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران یکسان بوده است. ممکن است تاکتیک هایشان متفاوت باشد اما در سیاست های کلی و کلان شان علیه جمهوری اسلامی ایران یکسان عمل کرده اند.

 

وی ادامه داد: در طول چهل سال گذشته بارها شاهد توطئه های آمریکا علیه ملت ایران بوده ایم چه رییس جمهور آمریکا دموکرات باشد و چه جمهوری خواه رویکرد آنها نسبت به ما این است که باید ملت ایران و حاکمیت تضعیف شوند. بحث تحریم های چهل سال گذشته مصداق بارز این موضوع است که هر کدام با یک روش و تاکتیک مشخص آن را علیه ما اعمال کردند.

 

حیدری گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تاکتیک ها و روش های خودش را مقابل این تحریم ها داشت. مقاومت ملت در برابر استکبار جهانی مثال زدنی و ستودنی است. ما با این مقاومت در مقابل تحریم ها و تهدیدها به خوبی عمل کردیم، رنج هایی متوجه مردم ما شده است اما به هر حال هیچ گاه تسلیم آمریکا نشدیم.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان آمریکایی دم از مسایل حقوق بشری می زنند اما از آن طرف امکانات دارویی و بهداشتی به کشور ما را قطع می کنند، صنعت هوایی ما را تحریم می کنند و بدترین روش ها را علیه ملت ما به کار می گیرند. رفتارهای دوگانه آنها در مسایل حقوق بشری تمامی مسایل را برای افکار عمومی جهان مشخص کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدون اینکه چه کسی رییس جمهور آمریکا است با استقلال و بدون وابستگی به کشوری راه مان را ادامه دهیم. 

کد خبر 990939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha