تدابیر اشتغال زایی و اجرای بیمه بیکاری کرونا در شهرستان فردیس اجرا شد

بهداروند با اشاره به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس گفت: تدابیر ویژه اشتغالزایی و اجرای بیمه بیکاری کرونا در شهرستان فردیس اجرا شده است.

« بهنام بهداروند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اعلام خبر بیمه سه هزارنفر در شهرستان فردیس گفت: سه هزار نفر در شهرستان فردیس بیمه بیکاری با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا دریافت کردند.

 

رئیس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس افزود: به منظور ارائه این بیمه بیکاری افرادی که در سامانه های کارا و سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام به عمل آورده بودند پس از احراز هویت از این امکان بهره مند شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت قابل توجهی در شهرستان فردیس از کارگران هستند که با توجه به تصمیم دولت به آنان با توجه به شرایط کرونا، بیماری بیکاری دریافت می کنند.

 

به گفته بهداروند، افرادی که مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند با مراجعه به سامانه کاروزی می توانند ثبت نام کنند و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کار شهرستان فردیس به واحدهای کاری معرفی شده و از کمک هزینه دولت برخوردار شوند.

 

اجرای طرح اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای تولیدی و صنفی

 

بهداروند ادامه داد: برپایی دوره های متعدد با هدف آموزش در قالب 729 ساعت به صورت مجازی و برخط از جمله اقدامات اداره تعاون شهرستان فردیس طی این مدت است.

 

وی افزود: اجرای طرح کارورزی در شهرستان فردیس ویژه افراد تحصیل کرده که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارند از محورهای اصلی دیگر برنامه ریزی شده در شهرستان فردیس است.

 

وی با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان فردیس و کارگر بودن بیشتر مردم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری گسترش تشکیلات کارگری که در قالب انتخابات در سطح کارخانه ها با هدف حفظ و صیانت از حقوق کارگران تشکیل شده است.

 

 

کد خبر 990950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha