مجله دانشگاه پزشکی جهرم موفق به اخذ نمایه استنادی در پايگاه ISC شد

موحد گفت: مجله «آموزش و اخلاق در پرستاری» دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به اخذ نمایه استنادی در پايگاه استنادی علوم جهان اسلام شد.

«محمد جواد موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه مجله «آموزش و اخلاق در پرستاری» دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به اخذ نمایه استنادی در پايگاه ISC شده است، گفت: پایگاه ISC جزو چهار پایگاه اصلی و معتبر نمایه کردن مجلات است که مجلات چاپ شده در آن از اعتبار بالایی برخوردار است. 

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه آی اس سی، پایگاه استنادی جهان اسلام است که توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز پایه ریزی شده است، افزود: مجلات چاپ شده در کشور های اسلامی را که بامعیارها و استانداردهای علمی تعریف شده برای این موسسه منطبق باشند در خود ایندکس می کند.

 

موحد با اشاره به اینکه این پایگاه مجلات و دانشگاه های موجود در کشورهای اسلامی را ارزش گذاری و رتبه بندی می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 57 کشور در این پایگاه مشارکت دارند و بعد از ISI  در آمریکا و SCOPUS که در هلند واقع شده است سومین نظام استنادی دنیا محسوب می شود.

 

به گزارش شبستان، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center‎) یا به اختصار ISC یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی است. 

کد خبر 990991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha