غبارروبی و شستشوی گنبد و دو گلدسته حرم مطهر اباالفضل العباس(ع)

کارکنان بخش نگهداری صحن مطهر، در آستان قدس عباسی، کار غبارروبی و شستشوی گنبد و گلدسته‌های حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کارکنان بخش نگهداری صحن مطهر، در آستان قدس عباسی، کار غبارروبی و شستشوی گنبد و گلدسته‌های حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند. این اقدام در راستای برنامه‌ای است که بخش مذکور با توجه به شرایط و تغییرات آب و هوایی تهیه کرده است. این برنامه علاوه بر درخشش کاشی‌های طلایی گنبد، موجب طول عمر و حفاظت از آن‌ها می‌شود، از فرسایش این کاشی‌ها جلوگیری نموده و زیبایی و شکوهی، شایسته مقام شریف صاحب این حرم مطهر را فراهم می‌آورد.

اقدامات شستشو با استفاده از مواد تمیزکننده و تجهیزات خاصی انجام می‌شود که تاثیر مخربی بر کاشی‌های طلایی گنبد و گلدسته‌ها ندارد. تمام این اقدامات با رعایت دو عامل زمان و دقت در کار انجام می‌شود. مرحله اول از شستشوی گنبد مطهر، از جهت شرقی آن، یعنی مقابل باب (العلقمی) آغاز شده و خلاف جهت عقربه‌های ساعت، از بالا به پایین، یعنی از قاعده پرچم گنبد مطهر، به سمت پایین گنبد انجام می‌شود و پس از آن کار شستشوی گلدسته‌ها انجام می‌گیرد.

کد خبر 990992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha