کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی در گیلان

طالبی از کاهش ۱۲ درصدی جان باختگان فوتی‌های تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر طالبی» امروز(یک‌شنبه، ۱۸ آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون با کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی مواجه بودیم گفت: بیشترین جانباختگان در سوانح رانندگی، موتورسواران هستند که استفاده از کلاه ایمنی روشی موثر در کاهش صدمات سر و مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای است.

 


رییس پليس راهنمايي و رانندگي گیلان با بیان اینکه خطر هر لحظه در کمین موتورسواران بوده و ممکن است آنها را با خطرات جبران‌ناپذیری رو به رو کند افزود: متاسفانه بسیاری از موتورسواران به این موضوع  توجه چندانی نمی‌کنند و همین عدم استفاده از کلاه ایمنی منجر به مرگ موتورسواران به‌ویژه جوان و نوجوان می‌شود که مهم‌ترین دلیل فوت آنها ضربه مغزی است.

 


وی با اشاره سهم ۷۰ درصدی موتورسواران و عابران پیاده از وقوع تصادفات در استان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی فوتی‌های تصادفات مواجه بوده ایم.

 

طالبی با بیان اینکه تمامی همکاران خودرویی پلیس راهور استان ملزم هستند حین انجام وظیفه با مشاهده موتورسوارانی که فاقد کلاه ایمنی هستند به صورت رایگان به آنها کلاه اهدا کنند خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون استفاده از کلاه ایمنی هنگام رانندگی با موتورسیکلت اجباری است و موتورسواران برای حفظ ایمنی خود در هر شرایطی باید از این وسیله استفاده کنند.

کد خبر 991061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha