ترویج مطالعه در برنامه های تولیدی صدا و سیما  امری ضروری است

محمدبیگی گفت: صدا و سیما می تواند در برنامه های تولیدی، پخش اخبار و گزارش و حتی پیام های بازرگانی توجه ویژه ای به کتاب و کتابخانه های عمومی به عنوان ارکان مهم فرهنگ جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین که امروز (یکشنبه ۱۸ آبان) در صدا وسیمای مرکز قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت های فرهنگی کتابداران در فضای مجازی انجام می شود، اداره کتابخانه های عمومی نیازمند همکاری سایر دستگاه های مرتبط از جمله صداوسیما به عنوان مهم ترین ابزار معرفی و تبلیغ این فعالیت ها به مردم است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: ترغیب به امر مطالعه باید از دوران کودکی صورت گیرد و در واقع دورانی طلایی که عادت به کتابخوانی در افراد شکل می گیرد، سنین کودکی است و این مهم می طلبد با تدابیر لازم بتوانیم فرهنگ مطالعه در جامعه به خصوص کودکان را تقویت کنیم.

 

وی عنوان کرد: صدا و سیما می تواند در برنامه های تولیدی، پخش اخبار و گزارش و حتی پیام های بازرگانی توجه ویژه ای به کتاب و کتابخانه های عمومی به عنوان ارکان مهم فرهنگ جامعه، داشته باشد.

 

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: باید به صورت جدی از ظرفیت های مختلف فرهنگی به ویژه ظرفیت رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره گرفت.

 

«سعید انبارلویی» افزود: این امر نیازمند این است تا متولیان در بحث فرهنگ سازی و به خصوص برنامه سازی به طور مطلوب وارد حوزه عمل شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه یکی از وظایف صدا و سیما است، شبکه قزوین آمادگی دارد ضمن تهیه برنامه هایی با موضوع مطالعه، مطالب و اخبار مربوط به حوزه کتابخانه های عمومی را با جدیدت پوشش دهد.

 

کد خبر 991088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha