کانون های مساجد مازندران پایگاه‌های امداد و نجات می‌شوند

فخاری اشرفی از اعلام آمادگی هلال‌احمر استان برای آموزش امداد و نجات بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: ظرفیت های مردمی بهترین کمک برای هلال‌احمر در مدیریت بحران‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «غلامعلی فخاری اشرفی» امروز(18آبان) در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران که برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و هلال‌احمر برگزار شد، بیان کرد: خدمات هلال‌احمر مختص یک نفر یا یک قشر خاص نیست. فعالیت‌های امداد و نجات و بشردوستانه این نهاد بدون مرز و به‌تمامی بشریت تعلق دارد.

 

سرپرست هلال‌احمر مازندران افزود: برای اینکه بتوانیم به این هدف بیشتر برسیم باید بین مردم حضور بیشتری داشته و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم.

 

فخاری اشرفی تصریح کرد: گروه‌های مشارکتی و داوطلبی را تشکیل دادیم این‌ها وقتی خوب تشکیل می‌شوند که پایگاه خوب برایشان محیا باشد، قبل از این تفاهم‌نامه طرح‌های زیادی داشتیم، مسجد یکی از پایگاه‌های مناسب برای آموزش گروه‌های امدادی است.

 

وی با اشاره به طرح خانه هلال، گفت: این طرح در مازندران کلید خورد و اجرا شد. طرح را به تهران دادیم و به‌کل کشور ارسال شد، در بحث مواجه با حوادث دیدیم مکان‌هایی که خانه هلال داشتند کمک خوبی به مردم رسید.

 

فخاری اشرفی ادامه داد: ما علاقه داریم همه جوانان و سایر اقشار آموزش امداد و نجات را فرابگیرند چراکه یک کمک کوچک گاهی جان یک فرد را نجات می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: با آموزش مسائل بسیار ساده توسط مربیان هلال‌احمر که از جنس مردم هستند بسیاری از حوادث و بحران‌ها بهتر مدیریت خواهند شد.

 

فخاری اشرفی از مسجد به‌عنوان بهترین پایگاه آموزشی یادکرد و خاطرنشان شد: مساجد در همه مواقع چه جنگ و بحران و کرونا پایگاه اصلی مردمی است، افتخار ما این است که در کنار شما در مسجد در خدمت مردم باشیم از بین مردم عضو بگیریم تا به خودشان کمک کنند.

 

سرپرست هلال‌احمر مازندران تأکید کرد:  خانه‌های هلال در روستاها در مساجد مستقر هستند، فعالیت‌های ما در مساجد در حال انجام است، کلاس‌های آموزشی داخل مسجد برگزار می‌شود.

 

فخاری اشرفی از اعلام آمادگی هلال‌احمر استان برای آموزش امداد و نجات بچه‌های مسجد خبر داد و یادآور شد: در استان مازندران تیم واکنش سریع داریم، این تیم‌ها آموزش تخصصی‌تری می‌بینند تا در هر مکان شروع به کمک‌رسانی کنند و منتظر ورود کسی نباشند، امیدواریم بتوانیم با همکاری با کانون‌های مساجد استان منشأ خیر باشیم. پله به پله صعود کنیم.

کد خبر 991097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha