ضریب حفاظتی تالاب های لرستان افزایش می یابد

فتحی بیرانوند گفت: طرح افزایش ضریب حفاظتی تالاب ها و زیستگاه های آبی استان لرستان با رویکرد صیانت از این زیستگاه های در فصل بارندگی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مهرداد فتحی بیرانوند» امروز(18 آبان) در بازدید از تالاب های پلدختر در سخنانی، اظهار داشت: اقدامات لازم در قالب طرح افزایش ضریب حفاظتی تالاب ها و زیستگاههای آبی  استان با شروع فصل بارندگی  انجام شده است.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: این طرح با توجه به افزایش جمعیت پرندگان آبزی وکنار آبزی در تالاب ها و زیستگاههای آبی استان، در فصل پاییز و زمستان و ضرورت افزایش ضریب حفاظتی این مناطق اجرایی می شود.

 

وی بیان کرد: با افزایش تعداد نیروها در زیستگاههای حساس آبی و پاسگاههای محیط بانی مستقر در حوزه استحفاظی تالاب ها، افزایش تعداد گشت و کنترل های شبانه روزی در اطراف تالاب ها و نیز استفاده از ظرفیت همیاران و تشکل های زیست محیطی، نسبت به تامین امنیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان اقدام خواهد شد.


فتحی بیرانوند با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در اواخر پاییز و اوایل زمستان در زیستگاههای آبی استان گفت: این اقدامات حفاظتی ضمن تامین امنیت این پرندگان موجب ماندگاری بیشتر آنها در زیستگاههای آبی استان می شود.


وی خاطرنشان کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب ها و منابع آبی استان، شاهد توسعه رونق گردشگری زیست محیطی در قالب بحث پرنده نگری در استان باشیم.


مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: لرستان با داشتن تالاب های کوهستانی و منابع آبی زیاد یکی از زیستگاههای مورد علاقه پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان می باشد که امید واریم امسال با بارندگی های مناسب و به موقع شاهد حضور بیشتر پرندگان در منابع آبی استان باشیم.

کد خبر 991102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha