ضرورت بومی سازی دستورالعمل های ستاد ملی کرونا

حسن زاده گفت: اصناف اعلام آمادگی کردند که برای حفظ سلامت جامعه محدودیت های ستاد کرونا را رعایت کنند ولی نیاز است برخی از دستورالعمل ها بومی سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «درویشعلی حسن زاده» ظهر امروز (یکشنبه 18 آبان) در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 18 تا 20 هزار واحد صنفی در سطح استان از بیماری کرونا متاثر شده است و به صورت میانگین در هر واحد اگر 1.5 نفر مشغول به فعالیت هستند و لذا  30 هزار شغل در استان تحت تاثیرشرایط شیوع کرونا قرار گرفته است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: پیشنهاد ما این است که جمع بندی مشکلات اصناف به مسئولان ارجاع داده شود و برخی مسائل در ستادکرونا بومی سازی شود و مسئولان کشور باید بدانند که شرایط بازار مشهد، تهران و اصفهان با گرگان بسیار متفاوت است.

 

حسن زاده گفت: بازار گرگان 9 صبح کار خود را آغاز می کند و در نهایت 14 بعدظهر به کار خود را پایان می دهد در عصر نیز از ساعت 16 فعالیت بازار رفته رفته شروع می شود و چند ساعت بعد تعطیل می شود ولی در بازار تهران فروشگاه ها در تمام طول روز باز است.

 

وی افزود با وجود مصوبات ستادکرونا برای پرداخت تسهیلات اما بانک های عامل تمکین نمی کنند و حمایتی از اصناف آنگونه که باید اتفاق نمی افتد.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: باید بانک ها نیز در ستاد کرونا استان پاسخگو باشند و اگر شرایط اصناف خوب باشد کسی نیاز به دریافت تسهیلات ندارد و برخسب ضرورت و نیاز است که این اصناف به بانک ها مراجعه می کنند.

 

حسن زاده افزود: اصناف اعلام آمادگی کردند که برای حفظ سلامت جامعه تعطیلی و محدودیت ها را رعایت کنند ولی نیاز است برخی از دستورالعمل ها بومی سازی شود.

 

وی گفت: برخی از موضوعات را می توانیم مدیریت کنیم که باعث کاهش خسارت به اصناف و ارائه مستمر خدمات به مردم می شود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه مراسم عزاداری عاملی برای شیوع ویروس کرونا است و باید نظارت ها بیشتری در این خصوص اتفاق بیفتد، متذکر شد: تمام مجالس تحریم در حال حاضر در منازل برگزار می شود و نیاز است که در این حوزه فرهنگ سازی شود.

 

کد خبر 991105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha