بستری ۸۶۱ بیمار کرونایی در مازندران/ نظارت‌ها بر اصناف تشدید می‌شود

موسوی از بستری ۸۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز مازندران خبر داد.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۱۶۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۶۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی از تشدید نظارت‌ها بر اصناف خبر داد و گفت: کرونا برای اینکه ما را در پیک سوم غافلگیر نکند تشدید نظارت بر اصناف و ادارات در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: در شهر‌های ساری، قائم شهر، آمل، سوادکوه، رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس روند ابتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است بنابراین تشدید محدودیت‌های تجمعی در این شهر‌ها لازم است کنترل شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تنها ۵۰ درصد شاغلین در واحدهای شغلی و صنفی مختلف از ماسک استفاده می‌کنند تصریح کرد: اجرای مانور مشترک بهداشتی در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه‌های پرتردد ضرورت دارد.

 

موسوی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت در شهر‌های پرخطر اهمیت دارد.

 

وی بیان کرد: مراسم و مهمانی‌های خانوادگی مهم‌ترین محل‌های تردد افراد مبتلا به کرونا در مازندران است.

 

 

کد خبر 991122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha