بسته ویژه دولت برای بخش های گردشگری خسارت دیده از کرونا

مازندرانی گفت: بسته ویژه دولت برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است تا بتواند تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» عصر امروز (یکشنبه 18 آبان) در قرارگاه پشتیبانی از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براثر شیوع ویروس کرونا معیشت افراد بیکار شده در بخش خدمات، گردشگری و بازارهای هفتگی به خطر افتاد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان  ادامه داد: با اقدامی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد در سامانه دریافت حق بیمه بیکاری در ایام کرونا 20 هزار نفر ثبت نام کردند و بیشتر این افراد به مدت چند ماه از غرامت بیمه بیکاری بهره مند شدند.

 

مازندرانی گفت: نزدیک به 11 هزار کارفرما نیز برای دریافت 200 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بانک های عامل معرفی شدند که از این میزان نزدیک به 100 میلیارد تومان تاکنون تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی افزود: نزدیک به چهار هزار و 300 نفر در حال حاضر از بیمه بیکاری بهره مند هستند و در بخش مدارس غیرانتفاعی، مهدهای کودک و مسائل آموزشی مثل آموزشگاه زبان، فنی و حرفه ای و کلاس های فرهنگی و هنری شاهد درخواست هایی برای بیمه بیکاری هستیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: بسته ویژه دولت برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است تا بتواند تا سقف 900 میلیون تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شود.

 

مازندرانی خاطرنشان کرد: در بخش ساختمان بیش از 28 هزار کارگر ساختمانی داریم که بیمه هستند که در ایام کرونا با کاهش میزان ساخت و ساز بخشی از این افراد آسیب دیدند و امیدواریم از طریق بسته های معیشتی و کمک مومنانه مورد توجه قرار گیرند.

 

کد خبر 991159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha