مشکلی در اعزام بالگرد برای اطفای حریق توسکستان وجود نداشت

عباس نژاد گفت: برای اعزام بالگرد به منظور اطفای حریق جنگل های توسکستان مشکلی وجود نداشت اما مسئله مهم شرایط نامساعد جوی بود که حتی استان گلستان در اکثر اوقات نتوانست از دو بالگرد موجود نیز استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی عباس نژاد» شامگاه امروز(یکشنبه 18 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مدیریت خوب و میدانی استاندار گلستان در مهار آتش جنگل های توسکستان قدردانی می کنم، حضور و اهتمام استاندار گلستان برای مهار آتش قابل تقدیر است.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  ادامه داد: از مدیرکل بحران، محیط زیست، نیروهای مردمی، همکاران نیروی هوایی سپاه که در بحث اطفای حریق توسکستان اهتمام کردند تشکر می کنیم.

 

عباس نژاد افزود: سازمان جنگل ها، مراتع کشور برای اطفای حریق بالگرد ندارد و وزارت دفاع مأمور شد این امکان را در اختیار ما قرار دهد و با همکاری هلال احمر و دیگر ارگان های نظامی این امکانات در اختیار سازمان جنگل ها قرار گرفت.

 

وی گفت: برای افزایش تعداد بالگرد مشکلی وجود نداشت، در استان  گلستان دو بالگرد برای اطفای حریق جنگل های توسکستان مأمور شد اما این دو بالگرد اکثر اوقات زمین گیر بودند و نامساعد بودن شرایط جوی موجب شد آنگونه که باید از ظرفیت بالگرد استفاده نشود.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: حفظ جنگل های هیرکانی موضوعی است که رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آن اهتمام دارند و به طور قطع برای حفظ این ظرفیت ارزشمند به استان گلستان نگاه ویژه ای خواهیم داشت.

کد خبر 991180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha