برنامه های متنوعی ویژه هفته کتاب در خراسان رضوی برگزار می شود

تحفه گر با بیان اینکه همزمان با شروع هفته کتاب، طرح پاییزه کتاب نیز به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سراسر کشور آغاز می شود، گفت:برنامه های متنوعی ویژه هفته کتاب در خراسان رضوی برگزار می شود.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همزمان با شروع هفته کتاب، طرح پاییزه کتاب نیز به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سراسر کشور از جمله استان خراسان رضوی آغاز می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان داشت: برگزاری کارگاه آموزشی مجازی درست نویسی، نشست مجازی کتابخوان، کارگاه آموزشی مجازی روشهای ترغیب به مطالعه کتابهای غیر درسی در دانش آموزان رونمایی و نقد ۸عنوان کتاب، نشست تخصصی مجازی داستان نویسی، نشست تخصصی مجازی نویسندگان ادبیات پایداری و بازدید از کتابفروشی های سطح شهر مشهد بخشی از برنامه های هفته کتاب است.

 

وی ادامه داد:برگزاری جشن زنگ کتاب در مدارس شهرستان مشهد، اهدای کتاب به مناطق طرح نجات، برگزاری شب شعر مجازی، برگزاری کارگاه آموزش مجازی مادران و مربیان قصه گو، برگزاری پویش کتابخوانی مجازی در مدارس، و برگزاری مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کتاب کودک ویژه کودکان و نوجوانان هم از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

 

تحفه گر افزود:برگزاری کارگاه مجازی خلاصه نویسی کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی، معرفی کتب برتر به صورت روزانه در فضای مجازی و تجلیل از ناشر برگزیده کتب کودک از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود:این برنامه ها با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، دانشگاه امام رضا(ع) و اداره کل آموزش و پرورش، انجمن های ادبی و شورای سیاستگذاری شعر و ادب استان، اتحادیه کتاب و نوشت افزار خراسان رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها برگزار می شود.

 

گفتنی است بیست و هشتمین دوره هفته کتاب ایران از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

کد خبر 991210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha