طرح مواسات بسیج دانشجویی مسجدمحور اجرا می شود

اسماعیل کاخ گفت: طرح مواسات در راستای ایجاد پایگاه های سلامت با محوریّت بسیج دانشجویی در مساجد شکل خواهد گرفت.

رضا اسماعیل کاخ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای ستادملی مقابله با کرونا گفت: ناظر به این فرمایشات، ۱۰ گام را احصا کردیم و در این خصوص طرحی را از طریق هیئت اندیشه ورز بسیج دانشجویی طراحی کردیم که در نهایت منجر به قطع زنجیره کرونا می شود.

 

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان طرح مواسات بسیج دانشجویی با «رونمایی از طرح قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان کرمان» را در همین راستا عنوان و بیان کرد: این قرارگاه از ۶ کمیته عملیّاتی، شناسایی، رسانه، جذب، فرهنگی و آموزش تشکیل شده که هر کدام وظیفه های مختص به خود را دنبال می کنند.
 



وی با بیان اینکه طرح مواسات در راستای ایجاد پایگاه های سلامت با محوریّت بسیج دانشجویی در مساجد شکل خواهد گرفت؛ بهترین راه شناسایی و پاسخ گویی به کمبودها را مدل محله ای دانست و افزود: در مدل محله ای، کار به بهترین شکل  دست مردم سپرده می شود و ساکنین محله خود را مسئول احیا و ارتقاء محله می دانند.

 

 

اسماعیل کاخ ادامه داد: از طرفی هیچکس به جز اهالی یک محل؛ محله و مردم آن را نمی شناسد و با کمبودها و امکانات آن آشنا نیست.
 

 

وی سپردن کار دست مردم را نیازمند سازماندهی در قالب نهادهای اجتماعی دانست و اظهار کرد: مسجد بهترین نهاد اجتماعی برای برقراری ارتباط با متن جامعه اسلامی است که می تواند در سطح گسترده و به صورت پایدار از کمک های مؤمنانه در جهت رشد و ارتقا همه جانبه جامعه استفاده کند و به بستری مناسب برای تحقق مواسات و همدلی در بین مؤمنان تبدیل شود.

 

 

کد خبر 991244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha