تاکستان در شرایط حاد و بحرانی بیماری کرونا قرار دارد

حبیبی گفت: آمار بستری و فوتی در شهرستان تاکستان از مرکز استان پیشی گرفته است که دلیل آن نشست‌ های دورهمی و خانوادگی، شرکت در مراسم عروسی، ترحیم و غیره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تاکستان بیان کرد: متأسفانه دستورالعمل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز شهرها رعایت نمی‌ شود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد باید به زودی اجساد را در خیابان‌ها جمع کنیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اضافه کرد: باید شهرها را محله بندی و بلوک بندی کنیم تا نظارت‌ها و کنترل‌ها جدی ‌تر و بیشتر شود و ممنوعیت‌های اعلامی از ستاد کرونای استان با جدیت بیشتر به مرحله اجرا درآیند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به این محدویت ‌ها، فعالیت کسبه و صنوف به جز مشاغل و کسبه‌ ای که مایحتاج ضروری مردم را از مواد غذایی، بهداشتی و دارویی تأمین می کنند به مدت یک ماه از ساعت ۶ بعد از ظهر ممنوع شده است و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

 

حبیبی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما استفاده از تهویه برای مکان‌های سربسته و سالن جلسات بسیار ضروری است و باید بازرسان سازمان صمت، تعزیرات، بسیج و دستگاه قضایی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

وی گفت: کرونا یک ویروس مرموز، پیچیده و موضوعی ناشناخته است و بحث پیرامون درمان این بیماری، بیشتر حدس و گمان است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین خاطر نشان کرد: مقابله با کرونا مقدم بر همه امور است و مهار این بیماری، فقط و فقط اهتمام و پای کار بودن مسئولان را نیاز دارد.

 

وی اعلام کرد: همه امکانات ادارات، دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید در خدمت مهار کرونا باشد و تمامی نیروی انسانی ادارات باید در اختیار ستاد کرونا قرار گیرد.

 

حبیبی افزود: دستگاه‌های لشگری، کشوری و قضایی همه باید اولویت خود را در مقابله با کرونا قرار دهند و بسیج، گروه‌های جهادی و مردمی پای کار باشند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با جدیت با متخلفان سلامت برخورد کند.

 

وی با بیان اینکه حجم کار مقابله با کرونا گسترده و ناشناخته است، اضافه کرد: روحانیون، وعاظ، ائمه جمعه و امام جماعت باید مردم را برای مقابله با بیماری کرونا ارشاد کنند و مردم را برای همراهی و همکاری در رعایت اصول بهداشتی تشویق کنند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: ۲ شهرستان قزوین و تاکستان از نظر کرونا وضعیت خوبی ندارند، وضعیت شهرستان تاکستان از همه شهرستان‌ها بدتر و وخیم تر بوده و به عبارت دیگر، تاکستان نقطه سیاه کرونایی استان است.

 

وی تصریح کرد: آمار بستری و فوتی تاکستان از مرکز استان پیشی گرفته است که دلیل آن نشست ‌های دورهمی و خانوادگی، شرکت در مراسم عروسی و ترحیم و ... است.

 

حبیبی یادآور شد: متأسفانه آمار کرونایی بخش‌ اسفرورین تاکستان معادل ۲ شهرستان استان بوده که زنگ خطر و هشداری برای ساکنان و مسئولان استان و شهرستان است.

 

کد خبر 991251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha