۲۲ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های تخت سلیمان تکاب هزینه شده است

جباری گفت: امسال برای تقویت زیرساخت‌های ممجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

«جلیل جباری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: امسال برای تقویت زیرساخت‌های ممجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب 22 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این هزینه‌ها از محل اعتبارات سال 98 هزینه شده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم اقدامات دیگری در این منطقه انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری اقدامات مختلف برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در تخت سلیمان تکاب انجام گرفته که سنگ‌فرش کردن مسیر پیاده‌روی به سمت تخت‌سلیمان و بندکشی آن از جمله این اقدامات است، تصریح کرد: همچنین بخشی از دیوار سنگی در پارکینگ آن شامل پی‌کنی، خاک‌برداری و حمل خاک‌های دپو شده از محل احداث شد و نیز تعمیرات کامل سرویس بهداشتی آبگرم احمدآباد صورت گرفت.


جباری ادامه داد: با توجه به ارزش بالای مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و جذب گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان، تمیزکاری زباله‌ها و نخاله‌های داخل محوطه آبگرم احمدآباد انجام و ضمن انجام سنگ فرش ورودی آبگرم و اجرای بندکشی آن، برق‌کشی و چراغ پارکی ایستاده در پیاده رو تخت سلیمان اجرا شد.

این مسئول از پوشش سقف حمام تاریخی داخل مجموعه جهانی تخت سلیمان خبر داد و افزود: همچنین پشت دیوار احداثی با قلوه‌سنگ پر شد و رنگ‌آمیزی کانکس زندان سلیمان در دستور کار قرار گرفت.

جباری با اشاره به لزوم کانال‌کشی و لوله‌کشی آب آشامیدنی به سرویس بهداشتی تخت سلیمان برای استفاده گردشگران بیان کرد: علاوه بر آن اجرای آب‌رسانی به زندان سلیمان به طول 500 متر انجام شده است و همچنین برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه جهانی سه بیلبورد معرفی جاذبه‌های گردشگری در محورهای مواصلاتی به منطقه نمونه گردشگری تخت سلیمان نصب شده است.

کد خبر 991293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha