توسعه طرح های اشتغالزایی دامی در دستور کارکمیته  امداد

عبدالملکی گفت::بیش از ۱۰ درصد کل دام های کشور توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح های اشتغال پرورش داده می شود و آن ها لبنیات، شیر و گوشت کشور را تامین می کنند که به دنبال توسعه این دسته از طرح ها هستیم.

«حجت الله عبدالملکی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت:بیش از 10 درصد کل دام های کشور توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح های اشتغال پرورش داده می شود  و آن ها لبنیات، شیر و گوشت کشور را تامین می کنند که به دنبال توسعه این دسته از طرح ها هستیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در بخش دامداری، تولید گوشت و لبنیات تمرکز بر روی دو مسئله است، افزایش بهره وری  این واحد ها که با هزینه کمتری بتوانند گوشت و لبنیات کشور را تولید کنند.

 

وی ادامه داد:تکمیل زنجیره ارزش هم در بخش تامین علوفه با کیفیت بهتر و با قیمت پایینتر، همچنین فراوری محصولات مرحله بعدی است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه در بخش دامی هم به پرورش شتر توجه می کنیم گفت:گوشت شتر، گوشت مفیدی از لحاظ پزشکی است و در ادبیات دینی هم نسبت به گوشت گاو توصیه شده است که در حال توسعه این طرح هستیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:در بخش طیور هم وارد چرخه طیور مفید همچون شترمرغ، بلدرچین و بوغلمون شده ایم که این دسته از طرح ها در حال رشد است و سال ها آینده شاهد تامین پروتئین مفید برای کشور از سوی مددجویان کمیته امداد خواهیم بود.

 

 

کد خبر 991342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha