میزان فروش کتابفروشی در طرح فصلی کتاب دو برابر می‌شود/ تاثیرگذاری فروش اینترنتی کتاب

کلاهدوز با بیان اینکه مردم به خاطر تخفیف، کتابهای بیشتری در طرح فصلی فروش کتاب می خرند، گفت: این طرح در بقای کتابفروشی های کوچک اثر گذار است.

«محمود کلاهدوز» به بهانه برگزاری طرح پاییزه کتاب ۹۹ که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود، درباره اثرگذاری برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: این طرح‌ها در کتابفروشی‌های بزرگ و شهرهایی که آمار کتاب و کتاب‌خوانی حتی در بخش عمومی هم ضعیف است می‌تواند عاملی ترغیب کننده باشد.



مدیر کتابفروشی رشد شعبه زیتون شهر اهواز اظهار داشت: با توجه به قیمت‌های بالای کاغذ و کتاب به هرحال طرح‌های فصلی فروش کتاب همچون پاییزه کتاب گوشه‌ای از کار را می‌گیرد و مصرف کننده‌ای که می‌خواهد هزینه‌ای برای خرید کتاب انجام دهد راحت‌تر باشد. در واقع آن درصد تخفیفی که به فرد تعلق می‌گیرد کمک می‌کند که شخص کتاب‌های بیشتری را تهیه کند.



کلاهدوز درباره تعداد دفعات برگزاری طرح‌ها در طول سال بیان کرد: خوشبینانه‌ترین حالت اجرای طرح فصلی فروش کتاب این است که در طول سال انجام شود ولی با این اوصاف بهتر است حال که فصلی اجرا می‌شود و تعداد روزهای آن بیشتر شود به ویژه در این روزها که میزان تورم افزایش پیدا کرده است.



وی با بیان اینکه به این که قطعا برگزاری چنین طرح‌هایی می‌تواند در بقا و تاسیس کتابفروشی‌های کوچک اثرگذار باشد، عنوان کرد: از این رو که در این بازه زمانی میزان فروش آن‌ها دو برابر می‌شود. همچنین فروش اینترنتی و غیرحضوری قطعا در افزایش فروش کتاب موثر است و ما با این کار توانستیم کتاب‌هایی را فروخته و به دست مخاطبان برسانیم. اگر فروش تلفنی و اینترنتی نبود، شرایط بسیار بد می‌شد.

 

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود. طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب برگزاری خواهد شد.

 

کد خبر 991357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha