استان کرمان حائز رتبه برتر کشوری در رشته تفسیر قرآن کریم شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در مسابقات تفسیر؛ استان کرمان به عنوان رتبه برتر در سطح کشور شناخته شد و نفر برتر رشته تفسیر قرآن کریم از استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی دوشنبه (19 آبان) در خصوص برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم(مرحله کشوری) ویژه خواهران که به صورت مجازی برگزار شد؛ گفت:  امسال شاهد برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح کشور بودیم و این مسابقات در استان کرمان در 2 مرحله شهرستانی و استانی با کیفیت بالا برگزار شد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه آمار شهرستان 360 نفر و در مرحله استانی نیز 110 نفر از چهره های قرآنی استان حضور داشتند، در خصوص تعداد رشته های مسابقات، افزود: 10 رشته مشترک بین برادران و خواهران در خصوص ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم بود و رشته اذان هم ویژه برادران به صورت مستقل برگزار شد.

 

 

وی اظهار کرد: از مجموع 110 نفر تعداد 11 نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در 2 مرحله به صورت غیرحضوری و ویدیو کنفرانس با همکاری مراکز صدا و سیما در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: از این 11نفر، تعداد 6 نفر از خواهران در رشته های حفظ کل، 20جزء، قرائت و ترتیل و تعداد 5 نفر از برادران در رشته های حفظ کل، 20جزء، قرائت، ترتیل و اذان به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

 

 

 

وی گفت: خوشبختانه در مسابقات تفسیر قرآن کریم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، استان کرمان به عنوان رتبه برتر در سطح کشور شناخته شد و نفر برتر رشته تفسیر قرآن کریم از استان کرمان بود.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات در 23 شهرستان برگزار شده اما امروز کسانی که به مسابقات کشوری راه پیدا کردند، عمدتاً از شهرستان های کرمان و رفسنجان حضور دارند.

کد خبر 991367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha