۲۵ درصد اشتغال پایدار استان در اختیار عشایر است

مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر نقش بسیار مهمی در اقتصادی استان دارند چرا که ۲۵درصد اشتغال پایدار استان در اختیار این قشر است.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در استان ایلام  9هزار و 836 خانوار عشایری مشغول فعالیت هستند و این قشر نقش مهی در تولید گوشت، شیر، فرآورده های شیری، لبنی، صنایع تبدیلی و زراعی استان ایلام و حتی کشور  دارند.

 

وی  تصریح کرد: ارزش تولیدات سالانه عشایر استان 10هزار میلیارد ریال است و 35درصد صنایع دستی استان در اختیارجامعه عشایری قرار دارد.

 

مدیر کل امور عشایر استان ایلام با اشاره به استقرار یک هزار خانوار عشایری از استان های همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در مناطق فشلاقی استان،  گفت:بیشتر این عشایر در مناطق قشلاقی دهلران به مدت 4 ماه مستقر می شوند.

 

یاسمی تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات استانی 72میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص یافته که تاکنون 55درصد از این اعتبار محقق شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت 14 شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه در مرکز استان، خاطرنشان کرد: شرکت شبکه های تعاونی بخش خصوصی وابسته به عشایر که اعضای آن را عشایر تشکیل می دهند کار تامین نهاده های دامی، جو، علوفه، کنسانتره و ارزاق را برعهده دارند.

کد خبر 991403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha