۳۰درصد مشترکان برق خانگی کم مصرف تلقی می شوند

موسوی زاده با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ درصد از مشترکان برق خانگی استان سمنان کم مصرف تلقی می شوند گفت: این مشترکان مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی در طرح ملی برق امید هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید «محمد موسوی زاده» در نشست با خبرنگاران ضمن بیان اینکه بالغ بر ۲۰ درصد از کل انرژی برق استان سمنان در بخش خانگی مصرف می شود گفت: طرح برق امید ویژه مشترکان خانگی است و مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند می شوند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در تشریح اجرای طرح ملی برق امید در استان سمنان گفت: بالغ بر ۳۰ از مشترکان برق خانگی کم مصرف تلقی می شوند و مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی در طرح ملی برق امید می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح ملی برق امید، تمام مشترکانی که در ماه تا ۸۰ کیلووات ساعت و کمتر از آن مصرف برق داشته باشند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق خانگی خواهند شداظهار داشت: برآورد می شود ۳۰ درصد از مشترکان خانگی استان مشمول این طرح و تخفیفات آن می شوند.

 

موسوی زاده با بیان اینکه هر سال متوسط بلند مدت رشد مصرف برق حدود 6 درصد است و چنانچه این میزان رشد مهار نشود ، مشکلاتی را در پی خواهد داشت پیش بینی کرد: با اجرای این طرح ملی برق امید ، حداقل ۱۰ درصد کاهش مصرف به ویژه در گروه پرمصرف ها صورت پذیرفته و انرژی صرفه جویی شده در بخش مولّد استفاده شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: میزان مصرف برق مشترکان خانگی در فصول گرم و تابستان برای مناطق عادی و گرمسیری بدین صورت خواهد بود که برای مناطق عادی تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق گرمسیری تا ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه جزد مشترکان کم مصرف تلقی خواهند شد، همچنین در فصول گرم سال برای مناطق عادی و گرمسیری به ترتیب تا ۳۰۰ و ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه جزء مناطق خوش مصرف و بالاتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و بالاتر از ۴۰۰ کیلووات ساعت در مناطق گرمسیری جزء مشترکان پر مصرف تلقی خواهند شد.

 

وی با اشاره به حذف و صفر خدمات حضوری برق از آذر ماه سال جاری اظهارکرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و حفظ سلامت شهروندان در این شرایط کرونایی ، ۴۰ خدمت در حوزه های مشترکان و بهره برداری به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و کلیه مشترکان با نصب اپلیکیشن «برق من» می توانند از تمامی خدمات مورد نظر بهره مند شوند.

کد خبر 991448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha