ترامپ و بایدن هر دو مجری یک خط مشی کلی هستند

مقتدایی با بیان اینکه ترامپ و بایدن هر دو مجری یک خط مشی کلی هستند، گفت: واقعیت این است که با عوض شدن یک فرد اگرچه رویکردهای آن کشور در عرصه داخلی تغییر می کند اما این نمی تواند عملا چراغ راهنمایی باشد که ما بر اساس آن عمل کنیم.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: چهارچوب اساسی روابط سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی کاملا تبیین شده است. نپذیرفتن نظام سلطه و سیطره قدرت هایی که می خواهند منافع ملت ها را چپاول کنند از جمله نکات اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی ها تا زمانی که سردمدار چپاول ملت ها و از بین برنده منافع ملت ها باشند، نمی توانند برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شریک در عرصه روابط بین الملل جایگاهی داشته باشند. ما با ملت های دنیا ارتباطات خوبی داریم. بسیاری از ملت ها و حتی کسانی از خود آمریکا از ملت ایران برای اینکه سلطه گری را نقض کنند، الهام می گیرند.

 

وی تصریح کرد: اگر با تغییر رییس جمهور در آمریکا سیاست های کلان این کشور هم تغییر می کرد ما می توانستیم امیدوار باشیم که روابط ایران و آمریکا به سمت مناسبی پیش برود اما چون بایدن و ترامپ هر دو مجری یک خط مشی کلی هستند، بنابراین واقعیت این است که عوض شدن یک فرد اگرچه می تواند رویکردها را در عرصه داخلی تغییر دهد اما عملا نمی تواند چراغ راهنمایی باشد که ما بر اساس آن عمل کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ در حالی در انتخابات آمریکا شکست خورد که به عنوان یک قاتل بین المللی نیز محسوب می شود؛ دستش علاوه بر اینکه به خون افراد زیادی آلوده شده است، سپهبد ایرانی را نیز به شهادت رسانده است که این یک لکه ننگی برای وی و حتی فرزندانش در ادوار آینده خواهد بود. ترامپ در حالی از قدرت اخراج شده است که بسیاری از رنگین پوستان به میدان آمدند تا سیاست های نژادپرستانه ترامپ را خاتمه دهند و اکنون نقاب مردم سالاری در آمریکا در عمل به نظام دیکتاتوری و نظام سیطره قدرتمندان دارای ثروت بدل شده است و طبقات پایین جامعه نمی توانند فردی از جنس خودشان را به قدرت برسانند.

 

وی گفت: در عمل اکنون کاپیتالیسم در عرصه اقتصادی در آمریکا سیطره پیدا کرده است و عرصه سیاسی و دموکراسی را نیز در چنبره و چنطه قدرت خود گرفته است.

 

مقتدایی افزود: ساختار ایالات متحده آمریکا که در سال های اخیر به واسطه ترامپ موضع یکجانبه گرایی در بسیاری از عرصه های بین المللی را دنبال می کرد اکنون شکست خورده است. ترامپ و سیاست هایش از صحنه اخراج شدند اما همچنان آمریکا به عنوان بخش قابل توجه ای از نظام سلطه به دنبال بازگرداندن اقتدار و هژمونی قدرت اش است چیزی که دیگر نمی تواند به آن برسد.

 

وی بیان کرد: رقبای جدی آمریکا در آسیا و سایر نقاط جهان اجازه نخواهند داد که این کشور به اقتدار خود بازگردد، بنابراین آنچه که پیش بینی می شد که آمریکا در آینده دچار آن شود، جلو افتاده است و اکنون آمریکا در میانه افول قدرت خود در عرصه بین المللی قرار گرفته است، بدهکارترین کشور است و به محض اینکه آثار شکست در بدنه ساختاری این کشور عریان و نمایان شود، این کشور دچار فروپاشی عظیم می شود.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که آنچه برای اتحاد جماهیر شوروی در سال های 90 و 91 اتفاق افتاد، اکنون برای آمریکا در حال شکل گیری است و آمریکا عنقریب دچار فروپاشی و شاید تجزیه شود.

 

 

 

 

کد خبر 991461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha