اهدای ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته‌امداد خوزستان

علیپور از اهدای یک‌هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اینکه پرداخت کمک‌ هزینه تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج به جوانان نیازمند تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه حمایت این نهاد است اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 500 فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با اعتبار 12 میلیارد تومان به مددجویان زوج‌های تحت حمایت اهدا شد.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان افزود: دختران تحت حمایت و زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، از کمک بلاعوض و پسران خانواده‌های تحت حمایت از هدیه ازدواج برخوردار می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: جهیزیه و کالاهای ضروری زندگی از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و توزیع پنج قلم کالای اساسی جهیزیه شامل، یخچال، اجاق گاز، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون را برای خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی کرده که در حال انجام است.

 

علیپور تصریح کرد: با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آئین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزندپروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

 

وی به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی در حال حاضر، خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #061*8877* از طریق تلفن همراه و بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند در این طرح حمایتی سهیم باشند.

 

کد خبر 991496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha