با متعارضان به سیل‌بندها برخورد می‌شود

بن‌عباس با بیان اینکه برخی افراد اقدام به تخریب سیل‌بندها می‌کنند گفت: فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل‌بندها تعرض می‌کنند و باعث تخریب آن می‌شوند اعلام جرم کنند تا با آنها برخورد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید بن‌عباس» ظهر امروز (دوشنبه ۱۹ آبان) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان معتقد است نبود بارندگی موثر در حوضه‌های آبریز علت کاهش ذخیره سدهای استان بوده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وضعیت بارش‌های استان تا پایان سال جاری تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی و گزارش‌های اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش در ماه‌های آذر و دی کمتر از نرمال و در بهمن ماه بیشتر از حد نرمال است.

 

وی به وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و بازه‌های فرسایشی اشاره کرد و افزود: حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در استان نیازمند لایروبی است اما با توجه به محدودیت منابع مالی ضروری است که توسط کمیته فنی تنها نقاط بحرانی که احتمال آسیب به سکونتگاه‌ وجود دارد شناسایی و لایروبی شوند.

 

بن‌عباس خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در شهرها لایروبی شدند.

 

وی با بیان اینکه برخی افراد اقدام به تخریب سیل‌بندها می‌کنند ادامه داد: فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل‌بندها تعرض می‌کنند و باعث تخریب آن می‌شوند اعلام جرم کنند تا با آنها برخورد صورت گیرد؛ همچنین سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه حفظ سیل‌بندها کشاورزان را آموزش دهد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به خطرات ناشی از استقرار عشایر در حاشیه رودخانه‌ها ابراز کرد: عشایر باید از حاشیه رودخانه‌ها جابه‌جا شوند و تنها نباید به یک تعهد کتبی اکتفا کرد.

 

وی با اشاره به افزایش سطح بیمه کشاورزی در خوزستان عنوان کرد: بنا بر گزارش جهاد کشاورزی خوزستان در حال حاضر تنها ۴۰ درصد سطح زیرکشت استان تحت پوشش بیمه هستند که این میزان قابل قبول نیست و باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.

 

بن‌عباس اضافه کرد: از این رو ضرورت دارد که جهاد کشاورزی استان مساله اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را برای کشاورزان تبیین و روشن کرده و اعلام کنند که در صورت بیمه نبودن سطح زیر کشت خسارتی به کشاورزان پرداخت نخواهد شد.

 

وی در پایان یادآور شد: هلال احمر باید نقاط اسکان اضطراری برای شرایط بحرانی را آماده‌سازی کرده و اقلام مورد نیاز این شرایط را در محل مورد نظر انبار و بررسی کند.

 

کد خبر 991536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha