سرمایه گذاری خطرپذیر ۴ میلیاردی برای سه طرح استارتاپی در گیلان

سمیعی از اجرای سرمایه گذاری خطر پذیر چهار میلیاردی در گیلان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای اجرای سه طرح استارتاپ در گیلان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «دانیال سمیعی» امروز( دوشنبه، ۱۹ آبان ) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع چهار میلیارد سرمایه گذاری خطرپذیر در گیلان، اظهارکرد: طرح‌های نوینی در راستای ارتقا کسب وکار در گیلان در دست اجرا است.

 

مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان بابیان اینکه نخستین اقدام صندوق پژوهش گیلان طرح یکصد استارتاپ است گفت: سه رویداد استارتاپ طی دو هفته اخیر در گیلان بررسی و اجرایی شده است.

 

وی اذعان کرد: این سه طرح سرمایه‌گذاری با ۲ موضوع بازی‌های رایانه‌ای و یک طرح فروش محصولات کشاورزی به صورت آنلاین با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان اجرایی شده است.

 

سمیعی تصریح کرد: در رویداد۱۰۰ استارتاپی، ۸۰ طرح داوری شده، ۱۰ طرح انتخاب و به سرمایه گذار معرفی و هشت طرح از این مجموع اجرایی شده است.‌

 

مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان افزود: طرح‌ها و ایده‌های نوین و تجاری، به سرمایه‌گذار معرفی می‌شود تا سرمایه‌گذار در این حوزه با ریکس بالا وارد بازار شود.

 

وی مهمترین ملاک ارزیابی یک طرح در صندوق پژوهش و فناوری گیلان را تیم دانست و خاطرنشان کرد: تجربه، حرفه و تنوع تخصص از معیارهای پذیرش یک طرح است.

 

سمیعی اظهار داشت: صندوق پژوهش گیلان تا کنون هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

 

مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان اذعان داشت: چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان به شر کت های دانش‌بنیان و فناوری، تسهیلات پرداخت شده است.

 

* ۱۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ کشور انجام شده است 

«علی صدیقی
» در ارتباط  تصویری با این نشست اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون برای ۳۰ تیم در کشور سرمایه‌گذاری انجام شده است.

 

مدیرعامل برنامه سرمایه‌گذاری ملی ۱۰۰ استارتاپ اذعان کرد: در حال حاضر ۱۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است.

 

وی ادامه داد :هزار تیم در این زمینه درکشور تشکیل شد که از این مجموع ۴۵ تیم در این رویداد مورد داوری قرار گرفت.‌


صدیقی با اشاره به آمار گیلان در این برنامه ملی خاطرنشان ساخت: ۴۳ تیم در گیلان تشکیل شد که پنج تیم به مرحله داوری راه یافت و اکنون طرح ۳ تیم در حال اجرا است.‌






کد خبر 991542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha