پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مجازی برگزار می شود

کبیری با اشاره به راهیابی ۳۴ طرح کسب و کار و فن آفرین به مرحله نهایی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ ­بهایی، ۲۹ و ۳۰ آبان ­ماه همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می­ شود.

«عبدالرضا کبیری سامانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: ۳۴طرح کسب و کار و فن‌آفرین به مرحله نهایی پانزدهمین دوره جشنواره راه یافتند.
 
دبیر جشنواره ملی فنآفرینی شیخ بهایی  افزود: نامزد‌های راه یافته به مرحله نهایی بخش‌های مسابقه‌ای پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شامل ۱۸ تیم طراح کسب و کار و ۱۶ شرکت فن‌آفرین هستند.

وی گفت: از بین طراحان کسب و کار راه یافته به مرحله نهایی، چهار شرکت و از بین فن‌آفرینان، سه شرکت نوپا و دو شرکت رشد یافته به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب خواهند شد.

کبیری با بیان اینکه فهرست اسامی شرکت‌های طراح کسب و کار و فن‌آفرینان راه یافته به مرحله نهایی در پایگاه اینترنتی جشنواره شیخ بهایی منتشر شده است گفت: امسال ۵۰۱طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۶۵طرح در بخش فن‌آفرینان و ۳۳۶طرح در بخش طراحان کسب و کار بود.

وی افزود: از بین طرح‌های رسیده به جشنواره، ۶۱طرح کسب و کار و ۳۷طرح فن‌آفرین به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از بین آنها نامزد‌های مرحله نهایی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی گفت: ۱۶نفر نیز به مرحله نهایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جشنواره راه یافتند.

کبیری با اشاره به جایزه ویژه فن‌آفرین صنعت ساز دکتر شیخ زین‌الدین افزود: ۶ شرکت به مرحله نیمه نهایی این بخش راه یافتند که از بین آنها یک شرکت به عنوان برنده جایزه در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مهمانان داخلی و خارجی بصورت مجازی در دو روز برگزاری جشنواره با هدف انتقال تجربه از جمله ویژه برنامه‌های این جشنواره در سال جاری را بیست باش (معرفی برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره و بررسی پیشرفت آنها)، چارسو (بررسی سیر تاریخی جشنواره) و طلوع (بررسی راز موفقیت تیم‌های موفق) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه پانزدهمین دوره جشنواره روز بیست و هشتم آبان جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: عصر روز پنجشنبه بیست و نهم آبان نیز در مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

از آنجا که شیخ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشا خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای زنده نگه داشتن یاد او، این جشنواره به شیخ‌بهایی نامگذاری شد.

پانزدهمین دوره این جشنواره قرار بود آبان سال۹۸ برگزار شود، اما به شهریور و سپس آبان امسال موکول شد.
 
پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روز‌های بیست و هشتم و بیست و نهم آبان امسال همزمان با هفته جهانی کارآفرینی و بصورت راه دور و مجازی (Virtual) برگزار می‌شود.

جایزه فناوری صنعت ساز دکتر محمود شیخ زین‌الدین به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا می‌شود.

محمود شیخ زین‌الدین، معاون فقید نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس اسبق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، خرداد سال۹۷ به‌دلیل عارضه قلبی درگذشت.
کد خبر 991574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha