قاطعانه با قاچاقچیان  دام وکالا در شهرستان  دهلران برخورد قضایی می شود

رئیس دادگاه بخش موسیان و دشت عباس گفت: باتوجه به قشلاق عشایر و استقرار آنها در شهرستان دهلران برخورد با قاچاقچیان دام وکالا در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

«عین الله نیازی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: با توجه به بافت شهرستان دهلران و استقرار یک هزار خانوار عشایری از استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در مناطق قشلاقی این شهرستان دستگا های متولی باید در راستای مباره با قاچاق دام پای کار باشند.

 

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از قاچاق دام، اجرای بیمه و پلاک کوبی دام‌ها و ثبت در سامانه‌های هویت گذاری و اجرایی شدن کامل و دقیق دستورالعمل خرید، فروش و حمل نگهداری دام زنده از سوی کلیه دستگاه‌های  مرتبط می‌تواند در پیشگیری و رفع مشکلات قاچاق دام در شهرستان موثر باشد.

 

نیازی فر عنوان کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی سپتون شهرستان دهلران حین کنترل خودروهای عبوری، دو دستگاه کامیونت ایسوزو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند که از این خودروها تعداد ۱۸۰ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانونی حمل کشف کردند.

 

رئیس دادگاه بخش موسیان و دشت عباس گفت: در این راستا ۷ متهم دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

وی بیان کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی پرونده به  اداره تعزیرات شهرستان دهلران ارسال خواهد شد.

 

نیازی فر  خاطرنشان کرد : طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

کد خبر 991604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha