از راه اندازی کتابخانه سیار تا توزیع کتاب همراه با بسته های معیشتی

حجت الاسلام والمسلمین کمالی با اشاره به فعالیت کتابخانه سیار در مناطق جنوبی تهران، گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی، کتاب های فرهنگی و مذهبی همراه بسته های معیشتی میان خانواده های کم بضاعت توزیع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین«حسن کمالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران در بخش فرهنگی گفت: در کنار توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه تلاش کرده ایم تا برنامه های فرهنگی نیز ارایه کنیم.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران با اشاره به نقش آگاهی و مطالعه در ارتقای بینش افراد جامعه گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرده ایم که کتاب های فرهنگی با عنوان کتاب نماز و کتاب اخلاق در خانواده آیت الله علامه امینی را همراه بسته های معیشتی بین خانواده های کم بضاعت توزیع کنیم تا علاوه بر حمایت مادی خوراک فکری هم داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کمالی با اشاره به تشکیل کتابخانه سیار در مسجد وفا واقع در منطقه 15 گفت: در قالب کتابخانه سیار که در مناطق 15، 12 و 13 فعالیت می کنند، می کوشیم تا کتاب های مورد نیاز مردم را ارایه کنیم و از این طریق دسترسی به کتاب و امکان مطالعه برای شهروندان با سهولت فراهم شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی طلاب جنوب تهران با بیان اینکه دو هزار جلد کتاب در کتابخانه سیار داریم، گفت: بیشترین منطقه سرزمینی فعالیت این کتابخانه در منطقه 15 است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و الزام فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد غیر ضروری کتابخانه سیار می تواند تا حدی کتاب های مورد نیاز شهروندان این مناطق را تامین کند و می توان با این اقدام کارهای فرهنگی خوبی انجام داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کمالی یادآور شد: توصیه می کنم افراد در هر سطحی که قرار دارند، آستین ها را بالا بزنند و در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا در حوزه فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند و عرصه کتابخوانی و مطالعه که یکی از مهمترین عرصه های فرهنگی است، فعالیت داشته باشند تا سطح دانش و آگاهی جامعه را این گونه افزایش دهیم.

 

 

کد خبر 991824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha