برنامه های مسجد جدید در «شاونی» آمریکا برای کمک به جوانان محلی

مسجد جدیدی که در محل کلیسای سابق «مریم» در خیابان «انگلند» ساخته شده است بقصد دارد برنامه های آموزشی و دینی برای شهروندان ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « shawneemissionpost»،مسجد جدیدی که در محل کلیسای سابق «مریم» در خیابان «انگلند» ساخته شده است بقصد دارد برنامه های آموزشی و دینی برای شهروندان ارائه کند.

 

این مسجد که مرکز آموزشی-اسلامی «شاونی» در آمریکای شمالی به شمار می آید در ماه سپتامبر در محل کلیسای مریم ساخته شد و قرار است فعالیت های خود را به زودی آغاز کند.

برنام

اگرچه این مسجد در نتیجه محدودیت های کرونا فقط می تواند حدود 60 تا 70 نفر را برای نماز جمعه پذیرا باشد ، اما «فرخ جمال» ، عضو هیئت مدیره مسجد در این باره گفت که این مسجد در حال برنامه ریزی برای کلاس های برنامه نویسی و آموزشی است که به زودی و پس از اطمینان از ایمن بودن مسجد آغاز می شود.

 

کمک های مردمی منبع اصلی تأمین اعتبار برای بازسازی کلیسا و تبدیل آن به مسجد بود و به گفته جمال اگرچه این کار با چالش های زیادی مواجه شد اما ارزش داشت .

 

جمال در این باره گفت: این یک پروژه بسیار خوب بود . مدت زیادی طول کشید اما با گردهم آمدن جامعه همه چیز بسیار خوب پیش رفت.

 

به گفته متولیان مسجد ،آموزش و پرورش تمرکز اصلی این مرکز خواهد بود این مسجد آموزشهای عمومی و کلاس های آموزش زبان انگلیسی را در دستور کار خود قرار داده است که پس از رفع خطر کرونا فورا اجرایی می شود.

 

این مسجد همچنین قصد دارد با ارائه برخی از خدمات مانند مشاوره به دانش آموزان دبیرستان برای آمادگی ورود به دانشگاه،راهنمایی در مورد درخواست بورسیه تحصیلی و تدریس خصوصی برای انگلیسی ، ریاضی و علوم به جوانان محلی کمک کند.

کد خبر 991861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha