۲۱۳ پروژه آموزشی خراسان جنوبی نیمه تمام است

چاوشان از وجود ۲۱۳ پروژه آموزشی نیمه‌تمام در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه ها ۸۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» پیش از ظهر امروز (۲۰ آبان) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان، ۲۱۳ پروژه نیمه تمام در سطح استان دارد که از این تعداد ۳۵ پروژه با ۱۸۷ کلاس درس مربوط به شهرستان بیرجند است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰۸ کلاس درس نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: به دلیل شیوع کرونا و جهش قیمت ها و در نتیجه گرانی و نبود مصالح، بهره برداری از این پروژه ها به تعویق افتاده است.

 

وی ادامه داد:در همین راستا پروژه مدرسه قلم، امام علی(ع) و حیات طیبه تکمیل شده که تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

 

چاوشان بیان کرد: ۳۵ پروژه ی نیمه تمام شهرستان بیرجند، دارای ۳۸ هزار مترمربع است که ۲۷ پروژه آن به صورت مشارکتی در حال ساخت است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه تمام کلاس های درسی با مشارکت خیرین در حال ساخت است که برای اتمام این پروژه ها ۸۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی با تاکید بر جذب اعتبارات برای پروژه های نیمه تمام، گفت: دولت موظف است برای اتمام پروژه هایی که با مشارکت خیرین ساخته می شود، اعتبار اختصاص دهد.

 

چاوشان از جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: در حالی که اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته، ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۶۰درصد پروژه ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد است، تکمیل خواهد شد که این خصوص خواستار پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

وی یادآور شد: در این زمینه شهرستان هایی مثل سربیشه، نهبندان، درمیان و ... از اعتبارات ویژه برخور دارند اما شهرستان های قاین و بیرجند به لحاظ اعتبار باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 991885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha