بسیج و ائمه جماعات باید از ظرفیت های محله ای و مساجد برای همیاری استفاده کنند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شرایط امروز به گونه ای است که نمی شود گفت فقط دستگاه مسئول باید درصدد برطرف بحران باشد و باید همه مردم و همه دستگاه ها بسیج شوند، گفت:بسیج و ائمه جماعات از ظرفیت های محله ای و مساجد برای همیاری استفاده کننند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امروز(۲۰ آبان) در همایش مسجد سنگر سلامت گفت:تشکر و عرض ارادت دارم از همه شما بزرگواران که در مقام خدمت به خدا و خلق خدا در مواجه با این ویروس منحوس از پای ننشستید، نکته ای که لازم است خدمت شما عزیزان عرض کنم این است که اجرای این طرح یک آموزش قابل توجه در حوزه ولایت مداری و ولایت گرایی دارد، مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در جمع ستاد مقابله با کرونا دو دستور العمل ارائه دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: یکی از امتیازات مقام معظم رهبری این است که علاوه بر نقش راهبردی که دارند، ساز و کار این رهنمود را هم مشخص میکنند و نکته  ابتدایی که فرمودند این بود که هر چه زودتر بیماران کرونایی را شناسایی کنید تا جلوی انتقال بیماری گرفته شود و نکته دوم هم این است که بسیج و ائمه جماعات از ظرفیت های محله ای و مساجد برای همیاری استفاده کنند. 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:بسیج جامعه پزشکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی از تمام ظرفیت هایش استفاده کرد و طرح محله ای مسجد، سنگر سلامت را اجرایی کرد که خوشبختانه از امروز آغاز شد، ما در اینجا یک آموزه ای پیدا میکنم که اگر طبق فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری همه دستگاه ها و مسئولان عمل بکنند تمام مشکلات کشور حل می شود.

 

وی ادامه داد:امتیاز این حرکت در بستر بسیج دلاور و روحانیت معظم این است که ما توانستیم رهنمود های رهبر انقلاب را به همراه توصیه های اجراییشان در یک طرح کامل ارائه بدهیم که خداروشکر از امروز اجرای این طرح آغاز شد.

 

امام جمعه مشهد  بیان کرد: شرایط امروز به گونه ای است که نمی شود گفت فقط دستگاه مسئول باید درصدد برطرف بحران باشد و باید همه مردم و همه دستگاه ها بسیج شوند تا این بحران هم حل گردد همانند این طرح که آغازگر حرکت انقلابی همه ی مردم است.

 

آیت الله علم الهدی گفت:مقام معظم رهبری در ابتدای بیاناتشان دستور به دعا دادند تا همه‌ی مردم برای رفع این بیماری دعا کنند اما در بسیاری از روایات مطرح شده که در کنار دعا هم نباید از تلاش برداریم، همانند این بیماری که مستلزم تلاش همه‌ ماست و اگر این تلاش ها همراه با اخلاص باشد دعا هم به زودی مستجاب می شود و انشاالله عزیزان ما هم در این اقدام جهادی خدا را در نظر داشته باشند و در رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرند

کد خبر 991890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha