تجلیل از خانواده شهید ارکان قدیمی در پانزدهمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم کردستان

خانواده شهید ارکان قدیمی با حضور مسوولان استانی و وزیر ارشاد اسلامی در پانزدهمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، امسال روزهای سه‌شنبه برای مسجدی‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری حال و هوای دیگری دارد.
 
روزهای سه‌شنبه هر هفته در گوشه و کنار این کشور و به‌ویژه استان کردستان، جمعی از مسوولان و متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد و بنیاد شهید جمع می‌شوند و با حضور در خانواده یکی از شهدا از آنها یادی می‌کنند.
 
این روزها که کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داده است و مانع برگزاری بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشورمان شده، اما مسجدی‌ها طرح سه‌شنبه‌های تکریم را اجرا می‌کنند و در کنار خانواده شهدا آنها را تکریم و تجلیل می‌کنند.
 
بی‌شک که سه شنبه‌های تکریم پیوند بین مسجد و خانواده شهداست و فرصتی است تا از فضائل شهدا بهره‌مند شویم و یاد و نام آنها را گرامی بداریم.
 
امروز در استان فرهنگی کردستان در پانزدهمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم جمعی از مسوولان استانی، میهمان خانه یکی از شهدای ترور استان کردستان شدند.
 
شهید ارکان قدیمی مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری مسجد روستای گوشخانی از توابع شهرستان سروآباد که 23 تیرماه 97 در سن 35 سالگی به دست گروهک‌های ضد انقلاب و جلوی چشمان فرزند خردسالش به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
امام جمعه شهرستان مریوان در آیین تکریم از خانواده این شهید که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: اسلام مکتب شهادت است و جایگاه شهید و شهادت در دین مبین اسلام والاست.
 

ماموستا مصطفی شیرزادی با اشاره به اینکه مردم مریوان مردمانی شهیدپرور هستند، بیان کرد: تک تک این مردم از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: منطقه مریوان با مرز عراق فاصله کمی دارد و مردم این مرز و بوم در برابر معاندین دین اسلام و تبلیغ استکبار جهانی بر علیه نظام ما ایستاده‌اند و سیاستمداران استکبار را به زانو درآورده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان مریوان با بیان اینکه این شهرستان دارای شهدای جنگ تحمیلی و شهدای ترور هستند، اضافه کرد: شهدا برای حفظ این مرز و بوم از جان خود گذشتند و ما مدیون شهدا و خون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم.

 

ماموستا شیرزادی همچنین از تلاش مدافعان سلامت  قدردانی کرد و یادآور شد: امروز با گسترش ویروس منحوس کرونا شاهد تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و بهداشت هستیم و باید همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره کمک حال این عزیزان در شکست این ویروس منحوس باشند.

 

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم سربازان خدومی برای نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران باشیم و در راستای رسیدن به اهداف این نظام گام برداریم.

 

در این مراسم از خانواده شهید ارکان قدیمی تجلیل شد.

 

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را برای اجرا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می‌نماید.
 
 
این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می‌شود.
کد خبر 991910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha