برتری نظامی صهیونیستها و اصرار فروش جنگنده‌های آمریکایی به امارات

دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای حیات خود قرارداد فروش سلاح های پیشرفته خود از جمله جنگنده های اف۳۵ را به امارات متحده عربی نهایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای حیات خود قرارداد فروش سلاح های پیشرفته خود از جمله جنگنده های اف35 را به امارات متحده عربی نهایی کرده است.

 

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریكا موافقت خود را با فروش 23.4 میلیارد دلار اسلحه به امارات متحده عربی از جمله ده ها جنگنده F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح به طور رسمی به كنگره اعلام كرده است.

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده ، مایك پمپئو ، علیرغم تلاش كنگره اعلام شده برای تامین برتری نظامی اسرائیل در منطقه خاورمیانه ، سه شنبه این خبر را اعلام كرد.

 

پس از امضای توافق نامه عادی سازی امارات و اسرائیل در ماه سپتامبر در کاخ سفید تحت عنوان توافق نامه های آبراهام ، دولت ترامپ در تلاش است تا درخواست ابوظبی برای خرید سلاح های پیشرفته را جامع عمل بپوشاند.

 

پمپئو در بیانیه ای با اعلام تصویب گفت: این به رسمیت شناختن تعمیق روابط ما و نیاز امارات به توان دفاعی پیشرفته برای جلوگیری و دفاع از خود در برابر تهدیدهای شدید ایران است.

 

برخی از قانونگذاران ابراز نگرانی کرده اند که فروش سلاح های پیشرفته امارات متحده عربی می تواند تعهد واشنگتن را برای حفظ به اصطلاح برتری نظامی اسرائیل در منطقه تضعیف کند.

 

اسرائیل در ابتدا سعی کرد فروش احتمالی را متوقف کند اما ماه گذشته پس از به اصطلاح تضمین های آمریکا مبنی بر حفظ برتری نظامی اسرائیل ، مخالفت خود را پایان داد.

 

اسرائیل گفت که هر معامله ای باید توافق نامه ای بین واشنگتن و تل آویو را تامین کند که هرگونه سلاح آمریکایی در منطقه خاورمیانه فروخته شود نباید قدرت نظامی اسرائیل را ضعیف کند.

کد خبر 992023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha