حفظ سلامت جامعه اولویت اصلی/ راضی به تعطیلی کسب و کار نیستیم

فتح اللهی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی فاجعه انسانی را رقم خواهد زد گفت: راضی به تعطیلی کسب و کار نیستیم.

« علی فتح اللهی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به تعطیلی اصناف در شهرستان رشت اظهارکرد: افزایش مبتلایان به ویروس کرونا ارتباط مستقیم به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.


فرماندار رشت با بیان اینکه در هر منطقه و مکانی رعایت مطلوب بود شاهد کاهش بیماری بودیم گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث اجرای طرح سخت قهریه و تعطیلی اصناف شده است.‌


وی ادامه داد: راضی به تعطیلی کسب و کار و معیشت عموم مردم نیستیم اما جان و سلامت جامعه در اولویت قرار دارد و مجبور به اجرای این طرح در رشت شدیم.


فتح اللهی اذعان کرد: اصناف صبور باشند و با رعایت مردم با مشاهده کاهش این بیماری سعی بر باز گشایی اصناف خواهیم داشت.


فرماندار رشت با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دست انسان بوده و ریشه‌کنی این بیماری منحوس بستگی به رفتار عموم مردم دارد، تصریح کرد: با مراعات جدی اصول بهداشتی، شاهد اجرای چنین طرح هایی که کسب و معاش یک قشر را تحت شعاع قرار دهد، نخواهیم بود.


وی اضافه کرد: اجرای این طرح آزاردهنده است، امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی این طرح به زودی لغو شود.


فتح اللهی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش ارزنده ای در افزایش بصیرت و آگاهی بهداشتی جامعه دارند اظهار کرد: از تلاش های همه خبرنگاران و رسانه ها در این راستا کمال تشکر و قدردانی را دارم.‌


فرماندار رشت با اشاره به اینکه وضعیت گیلان همچنان قرمز است تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهم که توصیه‌‍‌های بهداشتی وزارت بهداشت را جدی گرفته و سهل انگاری در این بخش شاهد فاجعه‌ای انسانی خواهیم بود.

 

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان خسته هستند خاطرنشان کرد: با وحدت و همدلی به طور قطع از این معضل و بیماری به مانند دیگر بحران ها نیز پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد. 

کد خبر 992061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha