احیای طرح میانه‌کاری نخیلات در دهستان حسینی شادگان

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از احیای طرح میانه کاری در فواصل بين نخيلات و افزايش بهره‌وری از فضای بين نخيلات توسط سپاه خبر داد.

«مصطفی مجدی نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: طرح میانه کاری در فواصل بين نخيلات و افزايش بهره‌وری از فضاي بين نخيلات توسط سپاه ولیعصر (عج) خوزستان احیا شد.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: در سال رونق تولید و به جهت بالا بردن ظرفیت اشتغالزایی در مناطق محروم استان و استفاده بهینه از زمین‌های بلااستفاده در فضای بين نخيلات دهستان حسینی شادگان که از نقاط هدف این قرارگاه است، محصولاتی نظیر يونجه، سبزی و صيفی، جو و ... کشت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی تثبیت اشتغال و اشتغالزایی است و با ميانه‌كاری در بين نخيلات علاوه بر اينكه سبب افزايش بهره‌وری از فضای نخلستان می‌شود باعث افزايش كيفی و كمی محصول و كاهش خسارات آفات می‌شود كه برای باغداران ثابت شده است.

 

مجدی‌نسب تصریح کرد: لذا این قرارگاه در ترويج اين مهم اهتمام ورزيده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان، زمینه كشت محصولات ديگر برای ميانه‌كاری و ارائه راهنمايی‌های لازم علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی یاد آور شد: پاییز امسال ۱۰ هکتار میانه‌کاری جو و صیفی‌جات به صورت پایلوت در زمین‌های بلااستفاده دهستان حسینی با هزینه قرارگاه پیشرفت و آبادانی احیا شد که این میزان هکتار در دوره‌های بعدی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

 

کد خبر 992126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha