عرصه هنر نمایی زن در درجه اول، محیط خانه و خانواده است

حجت الاسلام مدبر گفت: حوزه مسئولیت و عرصه هنر نمایی زن در درجه اول، محیط خانه و خانواده است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) و زنان و دختران آنان، به حجاب اهمیت فراوانی می دانند و کلام و رفتار آنها برای مسلمانان حجت و راه آنان همان صراط مستقیم است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه کسانی که ائمه را الگو قرار دهند اهل نجات بوده وگرنه غرق در دریای تباهی و گمراهی می شوند، افزود: بزرگان دین اگر به مومنان توصیه ای کردند خود بیش از همه به آن عمل کرده و با اعمال شان نیز موجبات گسترش معروف و کارهای شایسته را فراهم می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه سیره و نحوه زندگی حضرت زهرا (س) بیانگر آن است که حوزه مسئولیت و عرصه هنر نمایی زن در درجه اول، محیط خانه و خانواده است، خاطرنشان کرد: اینکه زن با حضورش بتواند عطر امید، نشاط و معنویت را در فضای خانه پراکنده سازد و مادری مهربان و فداکار و همسری هنرمند و دلسوز باشد می توان بهترین حالت برای او معرفی کرد.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: زیبنده زن مسلمان نیست که به بهانه های مختلف نقش هنرمندانه اش در خانه کمرنگ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه عدم حضور فعال و سازنده زن در خانه در حقیقت خالی گشتن سنگر است، عنوان کرد: عدم حضور زن در خانه و رها کردن این سنگر و کمرنگ شدن نقش و جایگاه او به دلایل و انگیزه های واهی یا کم اهمیت به سود هیچ کس نیست.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: البته این سخن به این معنا نیست که زن بایستی در خانه زندانی باشد منظور این است که نقش درونی او فدای نقش و جایگاه بیرونی نشود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت های بیرونی زن از عهده مردان هم بر می آید اما مردان هیچ گاه نمی توانند خلأ عاطفی کم رنگ شدن حضور زن را پر می کنند، گفت: آنگاه که زن مسلمان احساس کند که حضورش در عرصه اجتماع و سازندگی لازم و اجتناب پذیر است، مردانه پا به عرضه میدان می نهد؛ حضوری توام با متانت، وقار و با رعایت عفت و حجاب.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه در طبیعت آنچه ارزشمندتر است مراقبت از آن نیز بیشتر است، عنوان کرد: زن زیباترین و ظریف ترین تابلوی خداوند است بنابراین شایسته است مراقبت بیشتر شود.

 

کد خبر 992182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha