لزوم کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی/ ظرفیت‌های داخلی مورد غفلت است

دلخوش‌اباتری ضرورت کاهش تکیه بودجه سالانه کشور به درآمدهای نفتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

«سید کاظم دلخوش اباتری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه زیادی به مباحث اقتصادی و قطع وابستگی به خارج کشور داشته‌اند اظهار داشت: طبق چشم‌انداز 1404 میزان اتکای بودجه سالانه کشور به درآمدهای نفتی باید کاهش پیدا کند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید مقام معظم رهبری به استفاده موثر از فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخلی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در 14 سال گذشته و فرمایشات خود و انتخاب شعار سال به مسائل اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته‌ و دارند.

 

دلخوش اباتری بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را برای رشد و توسعه کشور آسیب‌زا اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر کشورمان همچنان به منابع نفتی و درآمدهای حاصله از آن وابسته است بنابراین متولیان امر باید در جهت کاهش هر چه بیشتر این وابستگی تلاش کرده و برنامه‌ریزی کنند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس وجود معادن بسیار غنی در سطح  کشور و اینکه این معادل در حقیقت ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی محسوب می‌شوند یادآور شد: ایجاد و تشکیل پول ملی منطقه‌ای از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده اما تاکنون به این امر مهم توجه کافی نشده است.

 

وی شیوع کرونا، بروز مشکلاتی در اخذ درآمدهای مالیاتی، تحریم‌های دشمن، جنگ اقتصادی و کاهش فروش نفت را از جمله چالش‌هایی که برای کشور ایجاد شده است خواند و اذعان کرد: حمایت مردم، دستگاه‌های ذیربط و مسئولان از سرمایه‌گذارانی که به منطقه وارد می‌شوند بسیار ضروری است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران را بسترساز رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی دانست و خاطرنشان کرد: تأمین قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی و راهسازی در مناطق شهری و روستایی از جمله اقداماتی است که با ابتکار بنده در مجلس مطرح و اجرایی شد.

کد خبر 992183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha