ساخت پنجره جدید طلاکاری شده مقام کف العباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از ساخت پنجره جدید طلاکاری شده و میناکاری شده برای مقام دست چپ حضرت عباس(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «ناظم الغرابی» رئیس کارگاه ضریح سازی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: نیروهای این بخش پس از توصیه دبیرخانه آستان مقدس حضرت عباس(ع) به اجرا و ساخت پنجره جدیدی برای مقام کف العباس (ع) با نقش و نگارهای متناسب با ضریح مطهر  اقدام کردند.

 

الغرابی افزود: این پنجره به شکل هشت ضلعی خواهد بود و مشکل از یک قاب فولادی ضد زنگ است که هشت ستون گوشه ای دارد و همه ضلع ها را احاطه کرده است. طول هر ستون 154 سانتی متر است و نقش و نگارهای نباتی دارد.

 

وی ادامه داد: بخش فوقانی پنجره را یک کتیبه قرآنی است که همه طرف های این پنجره را احاطه کرده است. این کتیبه قرآنی شامل آیه ای از سوره مطففین است که با طلا بر روی مینای آبی نوشته شده است. بالای آن را یک نوار فلزی به ارتفاع شش سانتی متر احاطه کرده است. همچنین یک نوار تزئینی(قرنیز طلایی) هشت ضلع این پنجر را دربرگرفته است که در وسط هر قسمت یک گل تزئینی قرار دارد و تعداد گلها به 16 عدد می رسد.

 

الغرابی افزود: کارها مطابق به زمان تعیین شده ادامه دارد. همه کارها به دست نیروهای این بخش انجام می شود.

 

گفتنی است، مقام کف العباس نام دو مکان در کربلا است که دست های حضرت عباس(ع) در این مکان ها از تن جدا شده است. این دو مقام که به مقام دست راست و مقام دست چپ حضرت عباس معروف هستند، در قسمت شمال شرقی و جنوب شرقی بیرون حرم عباس(ع) و در ورودی دو کوچه بازار مانند قرار دارند.

کد خبر 992206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha