دستور کمیته عالی برای بازگشایی کامل مساجد بزرگ در عمان

پس از مشاوره دقیق و پس از مطالعه پیشنهادهای ارائه شده توسط وزارت اوقاف و امور دینی ،این کمیته تصمیم گرفت از روز ۱۵ نوامبر مساجدی که ظرفیت آنها از ۴۰۰ نمازگزار کمتر نیست یعنی مساجد بزرگ را بازگشایی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «timesofoman»، کمیته عالی مسئول مقابله با تحولات ناشی از ویروس کرونا جلسه ای را به ریاست «سید حمود بن فیصل البوسعیدی» ، وزیر کشور عمان در محل وزارت کشور برگزار کرد.

 

این کمیته تحولات محلی و بین المللی مربوط به بیماری همه گیر کرونا ، اقدامات برای جلوگیری از گسترش این ویروس و تأثیرات مختلف آن را پیگیری می کند.

 

پس از مشاوره دقیق و پس از مطالعه پیشنهادهای ارائه شده توسط وزارت اوقاف و امور دینی ،این کمیته تصمیم گرفت از روز  15 نوامبر 2020 (یکشنبه 25 آبان) مساجدی که ظرفیت آنها از 400 نمازگزار کمتر نیست یعنی مساجد بزرگ را بازگشایی کند به شرط اینکه فقط نمازهای یومیه در آنها برگزار شود .

 

این کمیته اعلام کرد که نمازهای جمعه  که تعداد بیشتری نمازگزار در آنها شرکت می کنند نباید در این مساجد اقامه شود.

 

 بر اساس دستورالعمل های صادر شده نمازگزارانی که علائم بیماری کرونا را دارند باید از حضور در مساجد خودداری کنند.

 

مساجد باید از لحظه اذان فقط به مدت 25 دقیقه باز باشند و کل فرآیند اذان،اقامه نماز و ترک مسجد فقط 25 دقیقه طول بکشد.

 

همچنین بر اساس این دستورالعمل ها کتاب های قرآن باید از دسترس نمازگزاران دور نگه داشته شوند، همه سرویس های بهداشتی بسته خواهند بود و نمازگزاران باید سجاده های شخصی با خود همراه بیاورند.

کد خبر 992261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha