آغاز همایش بین المللی بازگشت پناهندگان سوری در دمشق

همایش بین المللی بازگشت پناهندگان سوری با سخنرانی ویدیویی «بشار اسد» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری سوریه، همایش بین المللی بازگشت پناهندگان سوری امروز(چهارشنبه 21 آبان 1399) با مشارکت عربی و بین المللی در سالن همایش های «کاخ الامویین» در دمشق آغاز شد.

 

 «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی ویدیویی در مراسم افتتاح این همایش بین المللی گفت: مسئله پناهندگان سوری یک مسئله ملی و انسانی است. ما در بازگرداندن صدها هزار پناهنده در طول سالهای گذشته موفق بوده ایم و امروز نیز برای بازگرداندن پناهندگانی که تمایل به بازگشت به وطنشان را دارند، تلاش می کنیم.

 

اسد تاکید کرد: بیشتر سوری های در خارج امروز بیش از هر زمان دیگر تمایل به بازگشت به وطنشان را دارند، زیرا مخالفند که رقمی در فهرست سرمایه گذاری های سیاسی و برگی به دست رژیم های حامی تروریسم ضد وطنشان باشند.

 

وی ادامه داد:  مسئله پناهندگان یک پرونده ساختگی است. تاریخ سوریه خالی از هرگونه مهاجرت جمعی است. کشورهای غربی و آمریکا و ترکیه این پرونده را بهانه ای برای مداخله در امور سوریه قرار داده اند.

 

در همین حال، «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: 27 کشور و  12 سازمان بین المللی به مدت دو روز در این همایش شرکت می کنند.

 

سوسان درباره اهمیت این همایش گفت: هدف این همایش تسهیل در روند بازگشت پناهندگان سوری به وطنشان در سایه شیوع ویروس کرونا، توقف سیاسی کردن مسئله پناهندگان و تسهیل در روند بازسازی سوریه است.

.

کد خبر 992288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha