تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون ۱۰۰ میلیون یورو با دستور مقام معظم رهبری از طرف صندوق توسعه ملی تخصیص یافت که با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق حقیقی پور» امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) در آیین عملیات اجرایی پروژه جامع فاضلاب اهواز و کارون، با اشاره به اهداف کلی طرح در حال اجرا اظهار کرد: با عنایت مقام معظم رهبری به خوزستان و پیگیرهای رییس جمهور مصوب شد تا مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرا و توسعه شبکه فاضلاب اهواز و کارون تخصیص داده شود.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: در سال اول مبلغ ۵۰ میلیون مجوز تخصیص گرفته و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در این راستا هرچه سریع تر مابقی مبلغ را هم اخذ کنیم.

 

حقیقی پور وجود رودخانه کارون را برای اهواز نعمت بزرگی دانست و اضافه کرد: این رودخانه برای مردم خوزستان از چندین جهت بسیار مهم است، اول اینکه در ۲۵ نقطه از شرق و غرب اهواز فاضلاب وارد کارون می شود که با اجرای این طرح مهم از ورود فاضلاب اهواز و کارون به این رودخانه جلوگیری شده که در فاز اول به نصف کاهش پیدا می کند.

 

وی هدف دوم مهم این طرح را اجرای کلکتورهای اهواز عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه این طرح ناقص اجرا شده شاهد آن هستیم که اکنون حدود ۱۸۶ منهول پمپ هستند که تنها ۷۶ عدد از آنها پیش بینی شده بود و علت نارضایتی مردم به خاطر خرابی و عملکرد نادرست این منهول پمپ ها است که با اجرای این طرح به ۸۰ منهول پمپ در شهر اهواز کاهش پیدا می‌کند که بدین معناست در ۸۰ نقطه اهواز رضایتمندی مردم را خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به نبود شبکه جمع آوری آبهای سطحی در اهواز تصریح کرد: این آب‌ها در ایام بارندگی مشکلات را ایجاد می کند و با اهدافی که در این طرح کارگزاری کردیم در ۱۰ ایستگاه پمپاژ اصلی و مادر شهر اهواز افزایش ظرفیت و بهسازی ایجاد شده که نقش بسیار مهمی را در دفع آب‌های سطحی ایجاد می کند.

 

وی در خصوص مساله فاضلاب شهرکارون که مرتب رسانه ای می شود ابراز کرد: شهر کارون (کوت عبدالله) جزء شهرهای هدف ما است و یکی از اولویت‌های این پروژه اجرای ۱۵ کلتکور و هفت ایستگاه پمپاژ در این شهر است.

 

حقیقی پور در پایان از سه مصوبه مهم در روز گذشته با سازمان برنامه بودجه کشور خبر داد و یاد آور شد: این مصوبه برای شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان با ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فاضلاب آن مناطق است تا در کنار اهواز و کارون شاهد پیشرفت چشمگیر سطح خدمات رسانی در آن مناطق هم باشیم.

 

کد خبر 992296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha