چالش های اعمال محدودیت های اصناف  در مشاغل گروه دو/ ضرورت حمایت بیشتر از اصناف در ایام کرونا

طهماسبی گفت: در گروه بندی مشاغل و تعطیلی و محدودیت های آنها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دولت باید همه چیز را در نظر می گرفت و این اقدام به شکل کارشناسی اتفاق نیفتاده است.

«فرامرز طهماسبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به منظور اجرایی شدن مصوبه ستاد ملی کرونا و تعطیلی مشاغل گروه دوم از ساعت 18 به بعد جلسات متعددی با روستای اتحادیه ها و اعضای اصناف برگزار شده است.

 

رئیس اتحادیه اصناف گرگان ادامه داد: آنچیزی که براساس ستاد استانی کرونا وظیفه ما نهاده شده است اطلاع رسانی به اصناف و اتحادیه ها در خصوص این مصوبه بود که با نشست های مختلف نسبت به این مهم اقدام شد.

 

طهماسبی به دغدغه اصناف در ایام کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و بیان کرد: بسیاری از گروه های شغلی گروه های یک تا چهار قرار نگرفتند و این مهم  نشان می دهد که این اقدام به شکل کارشناسی اتفاق نیفتاد و وقتی مشاغل دسته بندی می شود باید همه چیز در نظر گرفته شود.

 

وی گفت: در حالی که رستوران ها و چلوکبابی ها به صورت بیرون بر پس از ساعت 18 فعالیت دارند اما فعالیت بیرون بر برای قنادی ها که شرینی و تولیدات آنها در بعدازظهر آماده می شود دیده نشده است.

 

رئیس اتحادیه اصناف گرگان تاکید کرد: در چاپخانه ها نیز کارگران مشغول به چاپ هستند و تجمعی در آن اتفاق نمی افتد و کاهش ساعت فعالیت آنان منجر به فشارهای اقتصادی به این صنعت می شود.

 

طهماسبی بیان کرد: بنگاه های مشاوره املاک نیز بیشتر فعالیت آنها در بعدازظهر اتفاق می افتد و صبح ها فعالیت خاصی ندارند و به نظر می رسد که در ایجاد محدودیت های فعالیت باید مشاغل به دو گروه تقسیم می شدند.

 

وی افزود: در اجرای محدودیت های اسفند و فروردین از سوی دولت وعده وعیدهایی برای حمایت به اصناف داده شد ولی آنگونه که باید این حمایت ها اتفاق نیفتاده است.

 

رئیس اتحادیه اصناف گرگان متذکر شد: 180 قنادی در گرگان فعالیت می کنند  و به صورت متوسط در هر قنادی پنج نفر کارگر مشغول به کار هستند و اجرای این طرح باعث کاهش درآمد قنادی و به دنبال آن کاهش میزان کارگر می شود و چه کسی پاسخگوی این کارگرانی است که معیشت آنها به خطر افتاده است.

 

طهماسبی بیان کرد: در اجرای این طرح باید مساعدت هایی به منظور تامین حق بیمه تامین اجتماعی کارگران، مالیات و یا مساعدت شرکت های خدمات رسان مثل آب و برق و گاز برای اصناف دیده می شد.

 

وی افزود: روسای اتحادیه و اصناف درد دارند و اجرای این طرح در مدت کوتاهی تصمیم گیری شده و این در حالی است که بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه بازار باید در سر موعدهای مقرری چک ها و مطالبات خود را بپردازند و محدودیت ساعت فعالیت برای آنها مشکلاتی را به وجود می آورد.

 

رئیس اتحادیه اصناف گرگان بیان کرد: به ضرورت حمایت بیشتر دولت از اصناف در ایام کرونا تاکید کرد و خواستار افزایش مدت پرداخت تسهیلات کرونایی برای اصناف و کاهش میزان کارمزد بانک ها در این خصوص شد.

 

کد خبر 992308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha