آسیب‌ های فرهنگی کشور ناشی از فاصله گرفتن از مساجد است

راستینه گفت: امروز هر آنچه آسیب در عرصه فرهنگی متوجه کشور است به خاطر این است که مسجد را فهم نکردیم و از آن فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد راستینه» امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی که در دفتر نماینده مردم شهرستان‌ شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: مسجدها سنگرند اما این سنگرهای مهم و موثر را خیلی زود فراموش کردیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم به معنای واقعی نسبت به مسجد درک و شعور پیدا کنیم باید به تاریخ صدر اسلام و نقش آفرینی پیامبر اسلام (ص) را در مساجد دنبال کنیم و در عصر حاضر نقش مساجد را در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس مشاهده کنیم.

 

راستینه با تاکید بر تبیین نقش مسجد در رشد و شکوفایی فرهنگی کشور، تصریح کرد: وقتی به نقش مسجد برمی گردیم می بینیم هرگاه مساجد پویا و با نشاط بودنند و موج زیادی از جوانان در مساجد حضور پیدا کردند در بسیاری از موضوعات کشور شاهد تحولات خوبی بوده‌ایم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش کانون ‌های مساجد در تبیین جایگاه این سنگرهای نورانی اشاره کرد و گفت: کانون مساجد ما قبل از نیاز به تجهیزات به نیروی خلاق، با معرفت تربیت شده نیاز دارند.

 

راستینه بابیان اینکه مهمترین عنصر مسجد نیروی انسانی است، پیشنهاد داد تا برنامه جامع تربیتی رشد و ارتقا معرفتی برای نیروهای کانون‌ های مساجد طراحی شود تا مردم را در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی و معرفتی کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال های گذشته فرمودند «از کارهای تزئینی و ویترینی بپرهیزید»، اگر بخواهیم به سمت تمدن سازی بپرداریم اگر به پوسته فقط توجه کنیم و آن را زیبا کنیم اما از درون تهی باشد من و شما به همین میزان به امام زمان (عج) مدیونیم، امام زمان (عج) از ما نیروی تربیت شده فدایی اسلام می‌خواهد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید به دنبال یک نظامنامه ای برویم که نیروی جهادی را تربیت کند که البته ذوق و روحیه جهادی مسئول را می طلبد زیرا که تفاوت ما مدیران فرهنگی با مدیران اقتصادی و عمرانی نوع نگاه، جنس تفکر ما و اندیشه ما است ما باید کارهای جهادی را از خودمان شروع کنیم و اگر بخواهیم کانون مساجد به نقطه جوشان تحول تبدیل شود باید یک نظام نامه جامع در حوزه رشد معرفتی، فکری، اندیشه ای و ارتقا توانمندی ها و مهارت های مسئولین کانون ها داشته باشیم.

 

کد خبر 992328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha