زمین های بلا استفاده باید به سرمایه و ثروت تبدیل شوند

شریعتی با بیان اینکه زمین های معلق و بلا استفاده باید به سرمایه و ثروت تبدیل شوند گفت: باید این زمین ها به تقاطع غیرهمسطح، مترو، آسفالت، بیمارستان، ورزشگاه، جاده و مسائل مختلف تبدیل و مردم از این خدمت بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (چهارشنبه 21 آبان) در آئین رسمی کلنگ زنی و آغاز به کار پروژه های عمرانی مشترک با منطقه آزاد اروند که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه ذوالفقاری آبادان برگزار شد اظهار کرد: امروز برای آغاز به کار پروژه های بسیار مهم و اساسی شهری خدمت فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بودیم و این قرارگاه در خوزستان کارهای بسیار مهم و ارزشمند بسیاری انجام داده و همه این کارها شامل پروژه های زیرساختی و زیرساخت های توسعه در منطقه بوده است.

 

استاندار خوزستان افزود: طرح هایی همچون آب رسانی غدیر، ان جی ال 3200، پروژه های 28 مخزن و طرح ها توسعه ای آن و طرح ساخت سدکرخه و موارد مختلف از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در خوزستان بوده که منافع آن برای منطقه، کشور، کشاورزی، صنعت برق و توسعه استان خوزستان بوده است.

 

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء در سراسر کشور تصریح کرد: در استان های دیگر به دلیل آنکه پروژه های بزرگ نداشتند و در عین حال به نوعی انعطاف پذیری در میان مدیران وجود داشته شاهد آن هستیم که مردم خدمات قرارگاه خاتم را به عنوان یک پیمانکار امین و یک اجراکننده خوب لمس کردند.

 

شریعتی با بیان اینکه در سایر شهرهای کشور تقاطع های غیرهمسطح، مترو و غیره توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شده اما ما تاکنون با چنین مواردی در خوزستان مواجه نبودیم اضافه کرد: اگر شهرها و استان های دیگر کشور رشد پیدا کرده اند شهرداری ها در دوران گذشته از بانک وام گرفته اند و اگر اکنون بخواهند آن پروژه ها را اجر کنند 10 برابر آن وام را باید اخذ کنند متاسفانه ما در گذشته این اقدام را انجام ندادیم و سرمایه های منجمد خودمان را به سرمایه های فعال تبدیل نکردیم.

 

وی زمین را سرمایه منجمد خواند و عنوان کرد: ما باید این زمین را تبدیل به خدمت برای مردم کنیم، زمین های معلق و بلا استفاده باید به تقاطع غیرهمسطح، مترو، آسفالت، بیمارستان، ورزشگاه، جاده و مسائل مختلف تبدیل و مردم از این خدمت بهره مند شوند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء زمین های معلق و بلا استفاده را تبدیل به سرمایه و ثروت می کند ادامه داد: قرارگاه این پروژه ها را در بروکراسی های رسمی و قانونی خود پروژه ها را تبدیل به خدمت برای مردم می کند.

 

وی خواستار مطالبه مردم از مسئولان شد و ابراز کرد: اگر ما برای اجرای چنین پروژه هایی که موجب خدمت رسانی به مردم می شود کم کاری کنیم خطاکار هستیم و در حق مردم  کوتاهی کردیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه میزان نقدینگی مشخص است بیان کرد: نباید میزان نقدینگی روی هم انباشته شود لذا باید همه این ها تبدیل به خدمت به مردم شوند، باید روی نقدینگی ها سرمایه گذاری کرده و با ایجاد زیرساخت و تبدیل آن به ثروت به مردم خدمت کنیم، این مسئله در همه کشورهای دنیا که توسعه پیدا کرده اند امری معمولی و صحیح است که باید همه بر این امر اصرار کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا نیز حتما باید منافع شهر، منطقه و دستگاه های اجرایی هم رعایت و حفظ شود، استانداردها و فضاهای سرانه های لازم نیز باید رعایت و نیازمندهای منطقه و شهر دیده شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان در زمینه پروژه های عمرانی عقب افتاده است گفت: اگر اهواز از شیراز، تبریز و اصفهان در مباحث توسعه شهری عقب تر است به دلیل آن است که آنها این مانورها و تبدیل ثروت ها را انجام داده اند اما ما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده ایم، آنها در دوران گذشته از بانک شهر وام های کلان گرفته اند و پروژه های کلان اجرا کرده اند اما در خوزستان یک نفر این کار را انجام نداده است.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از شهرها به واسطه اخذ وام از بانک های مختلف و تهاتر زمین و سرمایه، تبدیل به سرمایه های منجمد به فعال و پویا شهرهای خود را آباد و به مردمانشان خدمات ارائه دادند و زندگی مردم شهرهای خود را به آسایش بیشتری تبدیل کردند اما ما این کار را نکرده ایم.

 

شریعتی خواستار حمایت از پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در خوزستان شد و اذعان کرد: همه باید همراه و پشتیبان باشند تا این طرح ها به نتیجه برسند و مردم از آنها بهره مند شوند و حلاوت و شیرینی این خدمات را لمس کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر آبادان و خرمشهر همچنان آباد نشده اند مقصر ما مدیران هستیم تصریح کرد: در آبادان و خرمشهر سرمایه های فراوانی وجود دارند که باید از آنها استفاده کنیم تا مردم این منطقه از آن بهره مند شوند، ما باید این اتفاقات را رقم بزنیم چرا که امور و اختیار در دست ما قرار دارد و اگر این اقدامات را انجام ندادیم قطعا فرصت سوزی کرده ایم.

 

استاندار خوزستان ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: به مجموعه مدیران این سازمان به ویژه مدیرعامل توصیه اکید دارم که در خصوص این پروژه ها حتما نظر مسئولان، فرمانداران، ائمه جمعه، شهرداران، اعضای شورای شهر، متولیان و معتمدین شهرستان های آبادان و خرمشهر گرفته شود و از ظرفیت نمایندگان مردم این دو شهرستان استفاده و از نظر آنها بهره بگیرند.

 

وی تاکید کرد: نمایندگان مردم با توجه به ارتباطاتی که با شهروندان دارند دغدغه های مردم از پروژه ها را بهتر می دانند، لذا پروژه هایی باید اجرا شود که اثربخشی بیشتری داشته باشند و موجب رضایت مندی بیشتر شوند تا مردم نسبت به انجام این پروژه ها راغب و علاقه مند باشند.

 

شریعتی دو شهرستان آبادان و خرمشهر را یکی دانست و ابراز کرد: توسعه آبادان توسعه خرمشهر است و توسعه خرمشهر توسعه آبادان خواهد بود، این دو شهر به هم پیوسته و دو جامعه مشترک هستند که رشد هر دو به هم متصل است.

 

وی یاد آور شد: امیدواریم با این پروژه ها و ورود قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به این منطقه شاهد پویایی و توسعه در دو شهرستان آبادان و خرمشهر باشیم. 

 

کد خبر 992348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha