لزوم رسیدگی و بروزرسانی شبکه جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری

رسولی گفت: در صورت عدم رسیدگی و به‌روزرسانی شبکه جمع‌آوری‌ آب‌های سطحی، تا دو سال آینده شاهد آبگرفتگی اکثر خیابان های شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا رسولی» در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه،۲۱ آبان) برگزار شد، با اشاره به هزینه های زیادی که برای اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی طی هفت تا هشت سال گذشته در سطح شهر صورت گرفته است اظهار کرد: با بارندگی های شدیدی که طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر رخ داده شاهد آبگرفتگی خیابان ها هستیم.


عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پیش بینی می شد که طراحی هیدرولیکی شبکه اجرا شده در مواقع بارش های شدید جوابگو نباشد افزود: با توجه به سطح زیر پوشش اراضی بالادست در مسکن مهر و قسمت های مرتفع تر شهر در بخش جنوبی که تحت ساختمان سازی قرار گرفته،باعث شده که اراضی موجود که جاذب آب های سطحی بودند، کم کم از بین بروند و در نهایت شاهد سرازیرشدن آب های سطحی به شهر باشیم.


رسولی ادامه داد: بنابراین با رشد ساختمان سازی در مناطق فوق، شاید شهرداری باید نسبت به بازبینی شبکه جمع آوری آب های سطحی اقدام کند و رسیدگی های لازم را درباره چگونگی عملکرد و کارایی شبکه انجام دهد تا شاهد آبگرفتگی خیابان ها و کوچه های شهر در بارش های اینچنینی نباشیم.


این عضو شورا تاکید کرد: نیاز است که مطالعات جامعی درباره شبکه جمع آوری آب های سطحی صورت گیرد و شهرداری برای سال های آینده با تغییر و افزاشش اجزا و کارایی شبکه فوق اقدام کند.


با این پیشنهاد قرار شد به دستور رییس شورا، نامه ای به این‌منظور به شهردار ارسال و پیشنهادات لازم منعکس شود.


در ادامه این سخنان، رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا هم نسبت به آبگرفتگی برخی خیابان های شهر طی بارندگی شدید ۲۴ ساعت گذشته انتقاد کرد.

 

«بهراد ذاکری» گفت: با اینکه طی سه سال گذشته با ارسال نامه درخواست شده که بررسی شفافی از قراردادهای پروژه جمع آوری آب های سطحی و صورت وضعیت ها به شورا ارسال شود اما تاکنون پاسخی در این باره از سوی شهرداری ارائه نشده است.


وی افزود: شورا این حق را دارد که نسبت به بررسی قراردادها و صورت وضعیت ها به صورت شفاف بررسی و تحلیل انجام دهد.


ذاکری تصریح کرد: اما و اگرهایی درباره قراردادهای پروژه  جمع آوری آب های سطحی وجود دارد که با بررسی شفاف، می توان قضاوت درستی درباره ی آن ها داشت.


*ناکارآمدی اداره کل ورزش و جوانان استان در سرنوشت داماش و سپیدرود

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان را زیرسوال برد و گفت: آنچه که بر سر تیم های سپیدرود و داماش آمده نشان دهنده ناکارآمدی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان است.


وی به کمک های مالی که از سوی شهرداری رشت به تیم های سپیدرود و داماش شده اشاره و اظهار کرد: با اینکه نگاه جوانان و علاقمندان این دو تیم به شورا و شهرداری است اما ناکارآمدی اداره کل ورزش و جوانان در وضعیت تیم های فوتبال استان به وضوح مشهود است.


ذاکری تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان غیر از تغییر مکرر مالکیت، هیچ اقدامی برای این تیم ها انجام نداده اما به عنوان یک عضو شورا، پیگیر خواسته شهروندان برای بهبود وضعیت این دو تیم خواهم بود.

کد خبر 992350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha