اولویت بندی در اهواز وجود ندارد

یوسفی با بیان اینکه در اهواز اولویت بندی وجود ندارد گفت: قانون برای محیط زیست به اندازه کافی وجود دارد، بر اساس قانون 35 درصد از حق آلایندگی شهرداری به حساب محیط زیست وارد می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مجتبی یوسفی» شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در سومین جلسه از سلسله جلسات مطالبه گری که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد اظهار کرد: قانون برای محیط زیست به اندازه کافی وجود دارد، بر اساس قانون 35 درصد از حق آلایندگی شهرداری به حساب محیط زیست وارد می شود.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید منابع پایداری داشته باشد افزود: نباید از هزینه های شهرداری و دهیاری ها برای محیط زیست کم شود، مقصر مدیران استان نیستند، در بودجه عمومی شرکت نفت برای آن پیش بینی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در اهواز اولویت بندی وجود ندارد اضافه کرد: اگر پول برای سلامتی مردم نداریم چرا بسیاری از هزینه ها در جای دیگری صرف می شود، سال 95 در سایت سفیره لوله های خروجی گاز وجود داشت و اکنون این سوال است که آن لوله ها کجا هستند.

 

یوسفی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آبگرفتی اهواز در روزهای آینده عنوان کرد: پرونده های قضایی که قبلا تشکیل شده اکنون در چه مرحله ای هستند، همه این موارد باعث شده که ما در اهواز اولویت بندی مناسبی نداشته باشم.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: شرکت نیشکر باید به سمتی حرکت کند که اون مقدار برداشت سیاه را نیز نداشته باشد.

 

«عیسی پورسلیمی» نیز با بیان اینکه ما در موضوع آلودگی هوا خلا قانونی نداریم و قانون هوای پاک در سال 96 به تصویب رسیده است اذعان کرد: به اندازه کافی قانون داریم اما اشکال در اجرای آن است، مجازات ها بازدارنده نبوده و سازمان محیط زیست از اقتدار لازم برای برخورد با قانون شکنان برخوردار نیست و مخاطبان به راحتی از آن شانه خالی می کنند.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز اهواز با اشاره به اینکه در ماده دوم این قانون همه دستگاه های خصوصی و دولتی موظف به اجرای این قانون شده اند ابراز کرد: ما چهار پرونده برای موضوع آلودگی هوا در دست اجرا داریم که این پرونده ها متعلق به شرکت نفت و گاز مارون، سایت سفیره اهواز، فولاد اهواز و شرکت الکل سازی هستند.

 

وی خواستار ورود سازمان محیط زیست به این مهم شد و تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید خودش ورود کرده و با توجه به قانون آلودگی هوا که جرم مشهود است مشکلات زیست محیطی را اعلام کند.

 

کد خبر 992370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha