خوزستان باید به الگویی  برای کشورهای منطقه تبدیل شود

حجت الاسلام اریکه گفت: استان خوزستان یک استان استراتژیک در کشور به شمار می آید و باید به عنوان یک استان مرزی به الگویی برای سایر کشورهای منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام دانیال اریکه» شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در سومین جلسه از سلسله جلسات مطالبه گری که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که استان خوزستان یک استان استراتژیک در کشور به شمار می آید و باید به عنوان یک استان مرزی به الگویی برای سایر کشورهای منطقه الگو تبدیل شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه اهواز افزود: با همه ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد متاسفانه دچار سوءمدیریت شده و اتفاقاتی در این استان می افتد که در شان مردم خوزستان نیست.

 

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشات مدیران استانی، خوزستان رتبه اول مهاجرت در کشور، رتبه دوم حاشینه نشینی، رتبه اول زنان بی سرپرست و رتبه اول بیکاری را دارد.

 

حجت الاسلام اریکه با بیان اینکه آمار مبتلایان به آسم در خوزستان نسبت به کشور دوبرابر است تصریح کرد: خوزستان رتبه سوم زیرخطر فقر بودن در کشور را دارد در حالی که بیش از 80 درصد نفت، برق، آب و شکر کشور و حتی کشورهای همسایه را تامین می کند و این شرایط برای خوزستان زیبنده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به آلودگی های اخیر در وضعیت بسیار ناسالمی قرار داریم عنوان کرد: باید وظیفه مردم و دولت در کنترل آلودگی تعیین شود و هر مدیری ابتکارات خود را در حوزه تخصصی برای مردم بیان کند که در این راستا نقش آموزش های فرهنگی در مدیریت آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه اهواز با بیان اینکه مردم خوزستان لایق امکانات بهتری هستد یاد آور شد: مردم برای رفع مشکلات در کنار مسئولان هستند.

 

کد خبر 992376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha