پتانسیل های و ظرفیت های آبادان مورد توجه قرار گیرد

محفوظی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان آبادان گفت: در این منطقه بسترهای فراوانی وجود دارد که به نمایندگی از مردم آبادان از فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء انتظار داریم که به عنوان سرمایه گذار به این پروژه ها ورود کند تا شاهد شکوفایی آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید مجتبی محفوظی» شب گذشته در آئین رسمی کلنگ زنی و آغاز به کار پروژه های عمرانی مشترک با منطقه آزاد اروند که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و استاندارخوزستان در منطقه ذوالفقاری آبادان برگزار شد، با بیان اینکه در آبادان جان دادیم، خون دادیم اما زمین ندادیم اظهار کرد: اینک برای آبادانی آبادان مجبور به واگذاری زمین شده ایم و از آنجایی که این زمین به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار می شود و قطعا این قرارگاه به نفع مردم آبادان اقدامی را انجام خواهد داد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الاانبیاء سپاه افزود: جنگ به پایان رسید، سازندگی آغاز و به پایان رسید اما آبادان ساخته نشد، پس از دوران سازندگی نه آبادان آباد شد و نه خرمشهر خرم شد و ما همچنان جنگ زده هستیم.

 

وی با بیان اینکه در آبادان پروژه ها و پتانسیل های فراوانی وجود دارد اضافه کرد: در این منطقه بسترهای فراوانی وجود دارد که به نمایندگی از مردم محروم آبادان از فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء انتظار داریم که به عنوان سرمایه گذار به این پروژه ها ورود کنند تا شاهد رشد و شکوفایی این منطقه باشیم و مردم نیز از این رویداد های میمون بهره مند شوند.

 

محفوظی با اشاره به اینکه آبان در بحث مباحث گردشگری و کشاورزی دارای پتانسیل های فراوانی است تصریح کرد: امیدواریم حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در شهرستان آبادان موجبات سازندگی و آبادانی این دیار همیشه قهرمان و مقاوم را فراهم کند.

 

وی آبادان و خرمشهر را یکی دانست و ابراز کرد: این دو شهرستان با یکدیگر فرقی ندارند چراکه هر دو محروم هستند منتهی دغدغه ها از قدیم الایام وجود داشته است.

 

«جلیل مختار» نیز عنوان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء منشأ خیر در کشور است و در اجرای پروژه ها گام های موثری برداشته که می توان به توانایی این قرارگاه در انجام پروژه های عمرانی آبادان خوشبین بود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در سال 97 به سبب خشکسالی و پیشرفت آب شور دریا، کشاورزی منطقه با مشکلات زیادی مواجه شد که برای رفع آن کارهای مطالعاتی صورت گرفت و حاصل این مطالعات احداث سد بالادست و پایین دست بهمنشیر بود و با انجام آن ضمن تامین آب کافی و مورد نیاز کشاورزان احیای نخلستان‌ها را نیز موجب می‌ شد ولی این کار ناتمام مانده است.

 

وی یاد آور شد: با پیگیری انجام شده از طریق وزارت نیرو مجوز لازم برای تامین اعتبار ادامه کار از طریق فاینانس داخلی اخذ شده و از قرارگاه خاتم الانبیاء تقاضا می شود برای تکمیل این طرح وارد عمل شود.

 

کد خبر 992385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha