نقش محوری کانون های فرهنگی هنری در احیای کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد

مظاهری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با تعریف برنامه های بدیع و متناسب با نیاز روز نوجوانان و جوانان در مساجد نقش کلیدی و محوری در احیای کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادوار گذشته بحث تعامل مسئولان مساجد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کم رنگ بوده و انتظار می رود کانون مساجد را به عنوان یک نیروی خاموش مردمی که در بخش نظام و حاکمیت نقش آفرینی دارد جدی گرفته شود و سهم کانون های مساجد در اعتبارات کشوری دیده شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه به برخی فعالیت های این نهاد اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در حوزه های قران و عترت آموزش و توانمند سازی فعالیت های اجتماعی، هنر متعالی، فعالیت های اجتماعی و فضای مجازی خلاصه می‌شود.

 

مظاهری با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار کانون مساجد در کشور، تصریح کرد: سهم استان چهارمحال و بختیاری ۴۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد است و ۱۶۷ کتابخانه مسجد در داخل این کانون ها قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: یک سامانه ملی به عنوان سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه تمامی کانون های مساجد تعریف شده در ارتباط با فعالیت های کانون مساجد که و در دسترس همگان هست و می‌توان وضعیت استان را نسبت به استان های دیگر و یک کانون نسبت به کانون های دیگر را مشاهده کرد.

 

مظاهری از عضویت ۵۶ هزار عضو کانون با کد ملی در سامانه «بچه‌های مسجد» در استان خبر داد و گفت: علاوه ‌بر آن در استان ظرفیت‌ های دیگر نظیر خبرگزاری شبستان و پایگاه اطلاع رسانی فهما نیز در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری توانست در نخستین رویداد ملی فهما در حوزه ارتقای فعالیت‌های قرآنی و عترت مقام اول را به دست آورد و در حوزه ساماندهی و شبکه سازی کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) گندمان کانون برتر کشور اعلام شد.

 

کد خبر 992400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha